План работы
План работы з выхаванцамі старэйшай групы па рэалізацыі праекта " Зялёныя школы» па напрамку «Абыходжанне з адходамі»
Работа з дзецьмі
№ |
Змест работы |
перыяд |
адказны |
1 |
Назіранне за тым, як людзі штодня выкідваюць смецце і куды ён дзяецца? |
ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Размяшчэнне інфармацыі ў бацькоўскім кутку. |
жнівень |
Выхавальнік |
3 |
Калектыўная праца «Мы за чыстую вёску» |
верасень |
Выхавальнік |
4 |
Гутарка: "Адпачынак у парку, лесе, на рацэ» |
жнівень |
Выхавальнік |
5 |
Эка-акцыя " Здай макулатуру выратуй дрэва» |
кастрычнік |
Выхавальнік |
6 |
Занятак па адукацыйнай вобласці "Дзіця і грамадства – -" Зробім наш дом чысцей» |
лістапад |
Выхавальнік |
7 |
Гутарка: "Адкуль бярэцца і куды дзяецца смецце» |
снежань |
Выхавальнік |
8 |
"Смеццю няма!” Назіранне за тым, як штодня выкідваюць смецце і куды ён дзяецца? |
студзень |
Выхавальнік |
9 |
Экалагічная квэст-гульня " У перапрацоўку. смецце» |
красавік |
Выхавальнік |
Работа з бацькамі
№ |
Змест работы |
перыяд |
адказны |
1 |
Экалагічная акцыя " Экасумка ў дзіцячы сад |
люты |
Выхавальнік |
2 |
Праектна-даследчая дзейнасць " адходы ў даходы " (вывучэнне складу і колькасці адходаў, якія ўтвараюцца ў хатніх умова. Распрацоўка сямейных памятак па мінімізацыі адходаў, якія ўтвараюцца ў асобным зборы і здачы) |
сакавік |
Выхавальнік |
4 |
Экалагічная акцыя"Новае жыццё ў абмен на крышачкі". |
кастрычнік |
Выхавальнік |
5 |
Другое жыццё смецця-вырабы з другаснай сыравіны" |
студзень |
Выхавальнік |
6 |
Акцыі " здай макулатуру-выратуй дрэва!» |
снежань |
Выхавальнік |
7 |
Удзел бацькоў у сацыяльным апытанні па праблеме абыходжанне з адходамі |
верасень |
Выхавальнік |
Работа педагога
1 |
Падбор метадычнай, справачнай, энцыклапедычнай і мастацкай літаратуры
|
ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Прэзентацыя праекта “Адкуль бярэцца смецце» |
лістапад |
Выхавальнік |
3 |
Данесці інфармацыю да ведама законных прадстаўнікоў выхаванцаў аб магчымасці ўдзелу ў зборы другаснай сыравіны ва ўстанове дашкольнай адукацыі |
верасень |
Выхавальнік |
4 |
Арганізаваць правядзенне тэматычных мерапрыемстваў (гутаркі, дыдактычныя гульні, забавы) па навучанні выхаванцаў раздзельнаму збору адходаў. |
Жнівень-май |
Выхавальнік |
План работы па ажыццяўленню экалагічнага праекта “Зялёныя школы”
па напрамку “Біяразнастайнасць”
Работа з дзецьмі
№ |
Змест работы
|
Перыд |
Адказны |
1 |
Назіранне “Клумба для матылькоў” |
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Даследчая работа “Дзе жывуць насякомыя?” |
Жнівень |
Выхавальнік |
3 |
Складанне гербарыя “Кожнаму дрэву свой лісток” |
Верасень |
Выхавальнік |
4 |
Экскурсія і назіранне “Дрэвы восенню” |
Кастрычнік |
Выхавальнік |
5 |
Выстава малюнкаў “Залатая восень” |
Лістапад |
Выхавальнік |
6 |
Даследванне “Параўнанне бярозы і туі” |
Снежань |
Выхавальнік |
7 |
Акцыя “Дапаможам дрэвам і кустарнікам-сагрэем іх : атулім снегам” |
Студзень |
Выхавальнік |
8 |
Выстава падзелак з прыроднага матэрыяла “Цудоўны свет прыроды” |
Люты |
Выхавальнік |
9 |
Працоўная дзейнасць “Агарод на падаконніку” |
Сакавік |
Выхавальнік |
10 |
Акцыя “Дапаможам шпакам”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі шпакоўняў |
Красавік |
Выхавальнік |
11 |
Фотарэпартаж “ Наш куток прыроды” |
Май |
Выхавальнік |
12
|
Экскурсія па экалагічнай сцяжынцы “Карысныя і шкодныя расліны” |
Чэрвень |
Выхавальнік |
13 |
Назіранне за птушкамі “ Аб чым спяваюць птушкі?” |
Ліпень |
Выхавальнік |
Работа з бацькамі
№ |
Змест работы
|
Перыд |
Адказны |
1 |
Распрацоўка і афармленне буклетаў “Правілы паводзін у прыродзе” |
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Турыстычны паход “Сябры прыроды” |
Верасень |
Выхавальнік |
3 |
Акцыя “Пакормім птушак”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі кармушак |
Лістапад |
Выхавальнік |
4 |
Удзел бацькоў у сацыяльным апытальніку “Мой асабісты ўклад ў ахову прыроды” |
Студзень |
Выхавальнік |
5 |
Акцыя “Дапаможам шпакам”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі шпакоўняў |
Сакавік |
Выхавальнік |
6 |
Гутарка “Многа лесу- не сячы, мала лесу- беражы, няма лесу- пасадзі!” |
Май |
Выхавальнік |
Работа з выхавальнікамі
№ |
Змест работы |
Перыяд |
Адказны |
1 |
Распрацоўка і афармленне буклетаў “Правілы паводзін у прыродзе” |
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Падбор метадычнай,справачнай і мастацкай літаратуры па дадзенаму напрамку |
Верасень |
Выхавальнік |
3 |
Гутарка “Біяразнастайнасць флоры і фаўны Беларусі” |
На працягу года |
Выхавальнік |
4 |
Экалагічная гульня “Сябруем з прыродай” |
На працягу года |
Выхавальнік |
5 |
Кансультацыя “Тэрыторыя дзіцячага сада як адукацыйная прастора для вывучэння і падтрымкі біяразнастайнасці” |
На працягу года |
Выхавальнік |
План па ажыццяўленню экалагічнага праекта “Зялёныя школы”
па напрамку “Энергазберажэнне”
№ |
Змест работы
|
Перыд |
Адказны |
Работа з дзецьмі |
|||
1 |
Прагляд мульфільмаў і прэзентацый па тэме энергазберажэння |
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Размовы па электрабяспецы “Асцярожна, лямпачка!” Электрапрыборы- крыніца пажару” |
Жнівень |
Выхавальнік |
3 |
Тематычныя размовы «Для чаго нам пратрэбна электрычнасць », «Як з’явілася лямпачка», «Экономім электраэнергію - беражом планету» |
Верасень |
Выхавальнік |
4 |
Чытанне мастацкай літаратуры, размовы па зместу: Міфы Старажытнай Грэцыі «Прамятэй», Р.Г. Падольны «Як чалавек агонь прывучыў», цыкл вершаў аб лямпачцы і электрычнасці |
Кастрычнік |
Выхавальнік |
5 |
Выстава малюнкаў “ Энергазберажэнне” |
Лістапад |
Выхавальнік |
6 |
Маляванне папярэджваючых знакаў.
|
Снежань |
Выхавальнік |
7 |
Тэматычны тыдзень “Бытавая тэхніка Асновы бяспекі” |
Студзень |
Выхавальнік |
8 |
- Эксперыментальна-даследчая дзейнасць, вопыты, прыродазнаўчыя назіранні «Чаму лямпачка сгульнівеціць?», «Ажыўшыя валасы», «Упартыя шарыкі», |
Люты |
Выхавальнік |
9 |
Дыдактычныя гульні, гульні-падарожжы, гульнявыя заданні па тэме энергазберажэння |
Сакавік |
Выхавальнік |
10 |
Мадэліраванне схем «Чароўныя напаміналкі для бацькоў і дзяцей”
|
Красавік |
Выхавальнік |
11 |
Абазначэнне прыбораў уліку энергіі на схеме будынка дзіцячага сада |
Май |
Выхавальнік |
12
|
Ажыццяўленне кароткачасоваа экалагічнага праекта “ Мы- Берагошы “ Вынікі работы па эканоміі электраэнергіі
Работа педагога |
Чэрвень |
Выхавальнік |
1 |
Падбор необходнага абсталявання, дапаможнікаў і матэрыялаў па энергазберажеэнню для практычнага ўзбагачэння праекта : гульняў, газет, журналаў, размалёвак, кідавага матэрыяла, ілюстрацый, плакатаў, мадэлей, папак-перасовак і іншага
|
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Падбор метадычнай, справачнай, энцыклапедычнай і мастацкай літаратуры
|
Верасень |
Выхавальнік |
3 |
Правядзенне кансультацыі для бацькоў «Энергазберажэнне – клопат кожнага!»; «Энергазберажэнне. Як навучыць гэтаму дзяцей».
|
Снежань |
Выхавальнік |
4 |
Прэзентацыя гульняў, дыдактычных дапаможнікаў , нагляднага матэрыяла для работы з дзецьмі і сям’ёй па энергазберажэнню; |
Красавік |
Выхавальнік |
5 |
Арганізацыя выставы метадычнай і дзіцячай літаратуры «Маленькія берагошы». |
Чэрвень |
Выхавальнік |
Работа з бацькамі |
|
|
|
1 |
Удзел бацькоў у сацыяльным апытанні па праблеме энергазберажэння |
Ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Сумесны з дзіцям збор матэрыяла па тэме з перыядычага друку, інтэрнэта, мастацкай літаратуры |
Верасень |
Выхавальнік |
3 |
Правядзенне размоваў аб беражлівасці і неабходнасці эканоміі энергарэсурсаў |
Лістапад |
Выхавальнік |
4 |
Тэсціраванне на зберажэнне энергіі |
Снежань |
Выхавальнік |
5 |
Інфрмацыя для бацькоў «Рэкамендацыі па эканомнаму выкарыстанню электрычнасці, вады і цяпла». |
Люты |
Выхавальнік |
6 |
Афармленне інфармацыі ў бацькоўскіх вугалках; кансультацыі
|
Сакавік |
Выхавальнік |
7 |
Удзел у выставе прадуктыўнай дзейнасці дзяцей «Беражом і эканомім»; |
Май |
Выхавальнік |
8 |
Падвядзенне вынікаў арганізацыі работы па энергазберажэнню дома ў рамках праекта “Мы- берагошы”
|
Чэрвень |
Выхавальнік |
План работы з выхаванцамі рознаўзроставай групы па рэалізацыі праекта “Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне”
Работа з дзецьмі
№ |
Змест работы |
перыяд |
адказны |
1 |
Вопытна-эксперыментальная дзейнасць “Дзе жывуць кроплі вады ў дзіцячым садзе?” |
ліпень |
Выхавальнік |
2 |
Гутарка “Вада.Значнасць вады ў жыцці чалавека” |
жнівень |
Выхавальнік |
3 |
Вопыты з вадой “ Вада-чараўніца” |
верасень |
Выхавальнік |
4 |
Экскурсія “Вада ў чышчальных збудаваннях” |
жнівень |
Выхавальнік |
5 |
Акцыя “Эканомім ваду дома!” |
кастрычнік |
Выхавальнік |
6 |
Выраб кніжак-малышак “Вада-вадзічка” |
лістапад |
Выхавальнік |
7 |
Праект “Вада –патрэбна ўсім” |
снежань |
Выхавальнік |
8 |
Распрацоўка буклета “ Эканомія вады” |
студзень |
Выхавальнік |
9 |
Размова “Адкуль бярэцца вада” |
красавік |
Выхавальнік |
Работа з бацькамі
№ |
Змест работы |
перыяд |
адказны |
1 |
Распрацоўка памятак па рацыянальнаму выкарыстанню вады і яе зберажэння дома |
люты |
Выхавальнік |
2 |
Гутарка “Зберажом ваду разам” |
сакавік |
Выхавальнік |
3 |
Кансультацыя “Якая карысць ад вады” |
студзнь |
Выхавальнік |
4 |
Удзел бацькоў у сацыяльным апытанні па праблеме водазберажэння |
верасень |
Выхавальнік |
5 |
Экалагічная гульня “ Якая бывае вада” |
снежань |
Выхавальнік |
Работа педагога
1 |
Прэзентацыя праекта “Адкуль бярэцца вада” |
чэрвень |
Выхавальнік |
2 |
Падбор метадычнай, мастацкай літаратуры па дадзенаму напрамку |
лістапад |
Выхавальнік |
3 |
Арганізаваць правядзенне тэматычных мерапрыемстваў (гутаркі, размовы,экалагічныя гульні,кансультацыі) па водазберажэнню
|
жнівень-май |
Выхавадьнік |