План работы

План работы з выхаванцамі старэйшай групы па рэалізацыі праекта " Зялёныя школы» па напрамку «Абыходжанне з адходамі»

Работа з дзецьмі

Змест работы

перыяд

адказны

1

Назіранне за тым, як людзі штодня выкідваюць смецце і куды ён дзяецца?

ліпень

Выхавальнік

2

Размяшчэнне інфармацыі ў бацькоўскім кутку.

жнівень

Выхавальнік

3

Калектыўная праца «Мы за чыстую вёску»

верасень

Выхавальнік

4

Гутарка: "Адпачынак у парку, лесе, на рацэ»

жнівень

Выхавальнік

5

Эка-акцыя " Здай макулатуру выратуй дрэва»

кастрычнік

Выхавальнік

6

Занятак па адукацыйнай вобласці "Дзіця і грамадства – -" Зробім наш дом чысцей»

лістапад

Выхавальнік

7

Гутарка: "Адкуль бярэцца і куды дзяецца смецце»

снежань

Выхавальнік

8

"Смеццю няма!” Назіранне за тым, як штодня выкідваюць смецце і куды ён дзяецца?

студзень

Выхавальнік

9

 Экалагічная квэст-гульня " У перапрацоўку. смецце»

красавік

Выхавальнік

Работа з бацькамі

Змест работы

перыяд

адказны

1

Экалагічная акцыя " Экасумка ў дзіцячы сад

люты

Выхавальнік

2

Праектна-даследчая дзейнасць " адходы ў даходы " (вывучэнне складу і колькасці адходаў, якія ўтвараюцца ў хатніх умова. Распрацоўка сямейных памятак па мінімізацыі адходаў, якія ўтвараюцца ў асобным зборы і здачы)

сакавік

Выхавальнік

4

Экалагічная акцыя"Новае жыццё ў абмен на крышачкі".

кастрычнік

Выхавальнік

5

Другое жыццё смецця-вырабы з другаснай сыравіны"

студзень

Выхавальнік

6

Акцыі " здай макулатуру-выратуй дрэва!»

снежань

Выхавальнік

7

Удзел бацькоў  у сацыяльным апытанні па праблеме абыходжанне з адходамі

верасень

Выхавальнік

 

Работа педагога

1

Падбор метадычнай, справачнай, энцыклапедычнай і мастацкай літаратуры

 

ліпень

Выхавальнік

2

Прэзентацыя праекта “Адкуль бярэцца смецце»

лістапад

Выхавальнік

3

Данесці інфармацыю да ведама законных прадстаўнікоў выхаванцаў аб магчымасці ўдзелу ў зборы другаснай сыравіны ва ўстанове дашкольнай адукацыі

верасень

Выхавальнік

4

Арганізаваць правядзенне тэматычных мерапрыемстваў (гутаркі, дыдактычныя гульні, забавы) па навучанні выхаванцаў раздзельнаму збору адходаў.

Жнівень-май

Выхавальнік

 

План работы па ажыццяўленню экалагічнага праекта “Зялёныя школы”

                                па напрамку “Біяразнастайнасць”                                                                                                         

 Работа з дзецьмі

Змест работы

 

Перыд

Адказны

1

Назіранне “Клумба для матылькоў”

Ліпень

Выхавальнік

2

Даследчая работа “Дзе жывуць насякомыя?”

Жнівень

Выхавальнік

3

Складанне гербарыя “Кожнаму дрэву свой лісток”

Верасень

Выхавальнік

4

Экскурсія і назіранне “Дрэвы восенню”

Кастрычнік

Выхавальнік

5

Выстава малюнкаў  “Залатая восень”

Лістапад

Выхавальнік

6

Даследванне “Параўнанне бярозы і туі”

Снежань

Выхавальнік

7

Акцыя “Дапаможам дрэвам і кустарнікам-сагрэем іх : атулім снегам”

Студзень

Выхавальнік

8

Выстава падзелак з прыроднага матэрыяла “Цудоўны свет прыроды”

Люты

Выхавальнік

9

Працоўная дзейнасць “Агарод на падаконніку”

Сакавік

Выхавальнік

10

Акцыя “Дапаможам шпакам”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі шпакоўняў

Красавік

Выхавальнік

11

Фотарэпартаж “ Наш куток прыроды”

Май

Выхавальнік

12

 

 

Экскурсія па экалагічнай сцяжынцы “Карысныя і шкодныя расліны”

Чэрвень

Выхавальнік

13

Назіранне за птушкамі “ Аб чым спяваюць птушкі?”

Ліпень

Выхавальнік

 

Работа з бацькамі

 

Змест работы

 

Перыд

Адказны

1

Распрацоўка і афармленне буклетаў “Правілы паводзін у прыродзе”

Ліпень

Выхавальнік

2

Турыстычны паход “Сябры прыроды”

Верасень

Выхавальнік

3

Акцыя “Пакормім птушак”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі кармушак

Лістапад

Выхавальнік

4

Удзел бацькоў у сацыяльным апытальніку “Мой асабісты ўклад ў ахову прыроды”

Студзень

Выхавальнік

5

Акцыя “Дапаможам шпакам”. Выраб бацькамі сумесна з дзецьмі шпакоўняў

Сакавік

Выхавальнік

6

Гутарка “Многа лесу- не сячы, мала лесу- беражы, няма лесу- пасадзі!”

Май

Выхавальнік

             Работа з выхавальнікамі

Змест работы

Перыяд

Адказны

1

Распрацоўка і афармленне буклетаў “Правілы паводзін у прыродзе”

Ліпень

Выхавальнік

2

Падбор метадычнай,справачнай  і мастацкай літаратуры па дадзенаму напрамку

Верасень

Выхавальнік

3

Гутарка “Біяразнастайнасць флоры і фаўны Беларусі”

На працягу года

Выхавальнік

4

Экалагічная гульня “Сябруем з прыродай”

На працягу года

Выхавальнік

5

Кансультацыя “Тэрыторыя дзіцячага сада як адукацыйная прастора для вывучэння і падтрымкі біяразнастайнасці”

На працягу года

Выхавальнік

 

План па ажыццяўленню экалагічнага праекта “Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”

 

Змест работы

 

Перыд

Адказны

Работа з дзецьмі

1

Прагляд мульфільмаў і прэзентацый  па тэме энергазберажэння

Ліпень

Выхавальнік

2

Размовы па электрабяспецы “Асцярожна, лямпачка!”

Электрапрыборы- крыніца пажару”

Жнівень

Выхавальнік

3

Тематычныя   размовы  «Для чаго нам пратрэбна электрычнасць », «Як з’явілася лямпачка», «Экономім электраэнергію - беражом планету»

Верасень

Выхавальнік

4

Чытанне мастацкай літаратуры, размовы па зместу: Міфы Старажытнай Грэцыі «Прамятэй», Р.Г. Падольны «Як чалавек агонь прывучыў», цыкл вершаў аб лямпачцы і электрычнасці

Кастрычнік

Выхавальнік

5

Выстава малюнкаў

 “ Энергазберажэнне”

Лістапад

Выхавальнік

6

Маляванне папярэджваючых знакаў.

 

Снежань

Выхавальнік

7

Тэматычны тыдзень  “Бытавая тэхніка Асновы бяспекі”

Студзень

Выхавальнік

8

- Эксперыментальна-даследчая дзейнасць, вопыты, прыродазнаўчыя назіранні «Чаму лямпачка сгульнівеціць?», «Ажыўшыя  валасы», «Упартыя шарыкі»,

Люты

Выхавальнік

9

Дыдактычныя  гульні, гульні-падарожжы, гульнявыя заданні  па тэме энергазберажэння

Сакавік

Выхавальнік

10

Мадэліраванне схем «Чароўныя напаміналкі для бацькоў і дзяцей”

 

Красавік

Выхавальнік

11

Абазначэнне прыбораў уліку энергіі на схеме будынка дзіцячага сада

Май

Выхавальнік

12

 

 

Ажыццяўленне кароткачасоваа экалагічнага праекта    “ Мы- Берагошы “ Вынікі работы па эканоміі электраэнергіі

 

 

Работа педагога

Чэрвень

Выхавальнік

1

Падбор необходнага абсталявання, дапаможнікаў і матэрыялаў па энергазберажеэнню для практычнага ўзбагачэння праекта : гульняў, газет, журналаў, размалёвак, кідавага матэрыяла, ілюстрацый, плакатаў, мадэлей, папак-перасовак і іншага

 

Ліпень

Выхавальнік

2

Падбор метадычнай, справачнай, энцыклапедычнай і мастацкай літаратуры

 

Верасень

Выхавальнік

3

Правядзенне кансультацыі  для   бацькоў «Энергазберажэнне – клопат кожнага!»; «Энергазберажэнне. Як навучыць гэтаму дзяцей».

 

Снежань

Выхавальнік

4

Прэзентацыя гульняў, дыдактычных дапаможнікаў , нагляднага матэрыяла для работы  з дзецьмі і сям’ёй па энергазберажэнню;

Красавік

Выхавальнік

5

Арганізацыя выставы метадычнай і дзіцячай літаратуры «Маленькія берагошы».

Чэрвень

Выхавальнік

Работа з бацькамі

 

 

1

Удзел бацькоў  у сацыяльным апытанні па праблеме энергазберажэння

Ліпень

Выхавальнік

2

Сумесны  з дзіцям збор матэрыяла па тэме з перыядычага друку, інтэрнэта, мастацкай літаратуры

Верасень

Выхавальнік

3

Правядзенне размоваў аб беражлівасці і неабходнасці эканоміі энергарэсурсаў

Лістапад

Выхавальнік

4

Тэсціраванне на зберажэнне энергіі

Снежань

Выхавальнік

5

Інфрмацыя для бацькоў «Рэкамендацыі па эканомнаму выкарыстанню электрычнасці, вады і цяпла».

Люты

Выхавальнік

6

Афармленне інфармацыі ў бацькоўскіх вугалках; кансультацыі

 

Сакавік

Выхавальнік

7

Удзел у  выставе прадуктыўнай дзейнасці  дзяцей «Беражом і эканомім»;

Май

Выхавальнік

8

Падвядзенне вынікаў арганізацыі работы па энергазберажэнню  дома ў рамках праекта “Мы- берагошы”

 

Чэрвень

Выхавальнік

 

 

План работы з выхаванцамі рознаўзроставай групы па рэалізацыі праекта “Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне”

 

Работа з дзецьмі

                    Змест  работы

  перыяд

адказны

1

Вопытна-эксперыментальная дзейнасць “Дзе жывуць кроплі вады ў дзіцячым садзе?”

ліпень

Выхавальнік

2

Гутарка “Вада.Значнасць вады ў жыцці чалавека”

жнівень

Выхавальнік

3

Вопыты з вадой “ Вада-чараўніца”

верасень

Выхавальнік

4

Экскурсія “Вада ў чышчальных збудаваннях”

жнівень

Выхавальнік

5

Акцыя “Эканомім ваду дома!”

кастрычнік

Выхавальнік

6

Выраб  кніжак-малышак “Вада-вадзічка”

лістапад

Выхавальнік

7

Праект “Вада –патрэбна ўсім”

снежань

Выхавальнік

8

Распрацоўка буклета “ Эканомія вады”

студзень

Выхавальнік

9

Размова “Адкуль бярэцца вада”

красавік

Выхавальнік

 

Работа з бацькамі

                   Змест  работы

   перыяд

адказны

1

Распрацоўка памятак па рацыянальнаму выкарыстанню вады і яе зберажэння дома

люты

Выхавальнік

2

Гутарка “Зберажом ваду разам”

сакавік

Выхавальнік

3

Кансультацыя “Якая карысць ад вады”

студзнь

Выхавальнік

4

Удзел бацькоў у сацыяльным апытанні па праблеме водазберажэння

верасень

Выхавальнік

5

Экалагічная гульня “ Якая бывае вада”

снежань

Выхавальнік

 

 

Работа педагога

1

Прэзентацыя праекта “Адкуль бярэцца вада”

чэрвень

Выхавальнік

2

Падбор метадычнай, мастацкай літаратуры па дадзенаму напрамку

лістапад

Выхавальнік

3

Арганізаваць правядзенне тэматычных мерапрыемстваў (гутаркі, размовы,экалагічныя  гульні,кансультацыі) па водазберажэнню

 

жнівень-май

Выхавадьнік