Энергазберажэнне

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, люты   2024 год

У адпаведнасці з планам работы  правядзена эксперыментальна-даследчая дзейнасць, вопыты  «Чароўная электрычнасць», «Цёплы- халодны», «Дзе жыве цеплыня?», прыродазнаўчыя назіранні «Каму трэба цяпло?»

Электрычнасць у жыцці чалавека адыгрывае вялікую ролю. Электрычныя прыборы- гэта нашы сябры, з якімі трэба заўсёды быць уважлівымі і асцярожнымі. Але ёсць электрычнасць бяспечная, ціхая, непрыкметная, яна жыве паўсюль сама па сабе. І калі яе злавіць, то з ёй можна пагуляць.

У працэсе эксперыментальнай дзейнасці ў выхаванцаў развіваецца імкненне да пошукава-пазнавальнай дзейнасці; авалоданне прыёмамі практычнага ўзаемадзеяння з навакольнымі прадметамі; развіваецца актыўнасць, уменне назіраць, аналізаваць, рабіць высновы; фарміруецца цікавасць да пазнання навакольнага свету, развіваецца дапытлівасць.

 

Доследы і эксперыменты

Тэхніка бяспекі

 Якім бы простым не быў эксперымент, нельга пакідаць дзяцей адных, пачынаць трэба з інструктажу. Выдаем дзецям фартухі, тлумачачы, што сапраўдныя навукоўцы (фізікі-хімікі) працуюць толькі ў спецыяльнай вопратцы. Звяртаем увагу дзяцей на тое, што доследы трэба праводзіць акуратна і асцярожна, бо гэта не «цацкі, а сапраўдны дарослы занятак!». Інгрэдыенты нельга спрабаваць на смак і разліваць, бо сярод іх могуць апынуцца і «небяспечныя». Малыя з першай хвіліны даследчай працы павінны ведаць правілы і імкнуцца не парушаць іх.

Аднак памятайце, што нельга запалохваць дзіця, інакш адаб'еце ў яго ўсякую ахвоту нешта рабіць.

 

Вопыты “Чароўная электрычнасць”

  1. Перад дзецьмі на стале ляжаць кавалачкі ваўнянай тканіны, пластмасавыя палачкі, папяровыя матылі.

Выхавальнік: Дзеці, вазьміце палачку і дакраніцеся да папяровых матылькоў. З матылькамі нешта адбываецца?

Дзеці: Не.

Выхавальнік: Як жа прымусіць матылькоў прыцягнуцца да палачкі? (Здагадкі дзяцей).

Выхавальнік: Зараз мы зробім звычайныя палачкі чароўнымі, электрычнымі. Вазьміце кавалачак ваўнянай тканіны і натрыце ім палачку. Павольна паднясіце яе да матылькоў і ціхенька падніміце яе. Што ж адбываецца з матылькамі? (адказы дзяцей...матылькі прыцягнуліся да палачкі)

Выхавальнік: Як жа палачка стала электрычнай? (адказы дзяцей ... яе нацёрлі кавалачкам тканіны)

 Выхавальнік: А на сабе вы калі-небудзь адчувалі лёгкі трэск, а часам нават іскры, калі здымалі вопратку? (адказы дзяцей ... так.)

Выхавальнік:       Якую ж выснову можна зрабіць? (адказы дзяцей... электрычнасць жыве ў вопратцы, у ваўнянай тканіны)

Выхавальнік: Правільна! Малайцы вы злавілі электрычнасць.

Выхавальнік: А зараз паспрабуем зрабіць іншыя прадметы чароўнымі.

 

2.Перад дзецьмі на латочках канфеці і пластмасавыя расчоскі.

Выхавальнік: Дзеці, дакраніцеся расчоскай да канфеці. Нешта адбылося з канфеці? (адказы дзяцей ... не)

Выхавальнік:  Вазьміце расчоскі і патрыце іх аб валасы. Паднясіце расчоскі да канфеці. Што адбылося? (адказы дзяцей... канфеці прыліпла да расчоскі)

Выхавальнік: Правільна, дзеці! Якую ж выснову можна зрабіць? (адказы дзяцей ... у нашых валасах жыве электрычнасць, мы яго злавілі, калі сталі шараваць расчоскі аб валасы, яны сталі электрычнымі, наэлектрызаваліся).

 Выхавальнік: Гэта электрычнасць небяспечная, як вы думаеце? (Адказы дзяцей ... не, яна добрая, бяспечная, з ёй можна пагуляць.)

Рэфлексія:

Выхавальнік: Ну што, дзеці, вам спадабалася быць чараўнікамі? Што мы з вамі даведаліся пра электрычнасць? Што больш за ўсё спадабалася вам? Што новага вы даведаліся? Пра што раскажыце мамам і татам?

 

 Вопыт «Цёплы — Халодны»

Мэта: азнаямленне з прадметамі, якія па-рознаму праводзяць цяпло; навучыць вызначаць навобмацак, які прадмет самы цёплы.

Матэрыял: драўляныя, металічныя і пластмасавыя прадметы.

Дзеянні: Прадметы размясціць на сонечным боку падаконніка. Праз некаторы час прапанаваць дзецям вызначыць тактыльным спосабам, які з прадметаў нагрэўся больш.

Выснова: металічныя прадметы награваюцца хутчэй.

 

Вопыт   “Дзе жыве цеплыня?”

Мэта: замацаванне паняцця аб крыніцах цяпла (сонца, батарэя, рукі, полымя свечкі і інш.); дэманстрацыя змены агрэгатнага стану рэчыва ў залежнасці ад цяпла.

Матэрыял: пластылін па колькасці дзяцей, свечка, металічная талерка.

Дзеянні: перад правядзеннем вопыту патрымаць пластылін у прахалодным месцы. Затым дзецям прапануецца паспрабаваць зляпіць з яго што-небудзь. Дзеці разважаюць, што трэба зрабіць з пластылінам, каб з ім было зручна працаваць. Дарослы прапануе ім паспрабаваць некалькі варыянтаў, як сагрэць пластылін (на сонца, на батарэі, у руках, над полымем свечкі).

Выснова: Пластылін пры награванні становіцца мяккім. Пры награванні над полымем свечкі пластылін становіцца вадкім. Гэта значыць, што ў залежнасці ад крыніцы цяпла пластылін можа знаходзіцца ў розным стане (цвёрды, мяккі, вадкі).

 

Назіранне “Каму трэба цяпло?”

 Мэта: фарміраванне ў дзяцей элементарных паняццяў пра важнасць цяпла і яго значэнні ў жыцці чалавека.

 Дзеянні: выхавальнік прапануе дзецям у пачатку прагулкі вызначыць па сваіх адчуваннях,  ці цёпла ім. Пасля правядзення рухомых гульняў дарослы просіць параўнаць свае цеплавыя адчуванні з першапачатковымі. Затым дзецям прапануецца паназіраць за прахожымі, раслінамі, птушкамі і вызначыць, каму цёпла, а каму холадна.

 Игра «Где живет Лампочка?»

Цель: закреплять представления детей об электроприборах, стимулировать развитие связной речи.

 Игровые действия: выбрать картинки с изображением предметов, у которых имеется лампочка, обозначить место ее на предмете с помощью маленького символа, объяснить ее назначение.

Материал: картинки с изображением разных предметов; красный картонный кружочек.

ХОД ИГРЫ

Воспитатель. Найдите на картинках только те предметы, в которых может быть электрическая лампочка. Обозначьте эту картинку красным кружочком. Объясните, для чего в этом предмете нужна электрическая лампочка. Картинки: холодильник, стол, телевизор, книжная полка, пылесос, шуба, телефон, ваза, кухонная плита, книга, утюг, ковер, игрушки на батарейках, фонарик, компьютер, аудио магнитофон, радиоприемник, проигрыватель, прибор сигнализации, миксер и др.

Воспитатель. Лампочка – необходимый элемент любого электроприбора. Лампочка. Мама в этой семье целый день трудится на работе, а чем же ей приходится заниматься еще и дома? (Стирает, готовит еду, убирает, шьет и т.д.) Воспитатель. За что могла Лампочка обидеться на маму Ани и Вани? (Включено одновременно электроприборов)

Лампочка. Ребята, как вы думаете, всегда ли надо пользоваться электроприбором в быту? Можно ли использовать механические приборы? Почему?

Игра «Закончи предложение»

Цель: закреплять представления детей о способах экономии электроэнергии; стимулировать развитие логического мышления, связной речи.

 Игровые действия: придумывать разнообразные ответы на заданный вопрос, заканчивать предложение, начатое педагогом.

Материал: конверт, карточки с вопросами, незаконченными предложениями.

Ход игры.

Воспитатель. У меня конверт от бабушки и дедушки с вопросами.

- Новая энергосберегающая лампочка лучше, потому что … (Светит дольше обычной лампы накаливания, экономит электроэнергию, меньше отрицательного воздействия на природу и т.т.)

- Папа с мамой заменили старые лампочки энергосберегающими, потому что……..

- Выходя из комнаты надо выключать свет потому, что ……..

 - Электроэнергию надо беречь, так как …………….

 - Нельзя одновременно включать много электроприборов, потому что….

 - Если не выключать свет днем и ночью, то…..

- Если во всем доме вдруг погасли электрические лампочки, то…

 - Фонари на улице перестали светить, поэтому….и т.д.

Краткое описание: электричество в жизни человека играет большую роль. Электрические приборы – это наши друзья, с которыми нужно всегда быть внимательными и осторожными. Но есть электричество неопасное, тихое незаметное, оно живет повсюду само по себе. И если его поймать, то с ним можно поиграть. В процессе экспериментальной деятельности у воспитанников развивается стремление к поисково-познавательной деятельности; овладение приемами практического взаимодействия с окружающими предметами; развивается активность, умение наблюдать, анализировать, делать выводы; формируется интерес к познанию окружающего мира, развивается любознательность. При проведении опытов применялось следующее оборудование: воздушные шарики по количеству детей, пластмассовые расчески, полоски бумаги, брызгалка, лейка.

         

 

 

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, рознаўзроставая група 1

студзень   2024 год

У адпаведнасці з планам работы  правядзены тэматычны тыдзень “Бытавая тэхніка. Асновы бяспекі” ”

Спачатку тыдня да дзяцей завітаў незвычайны казачны персанаж Кілавацік, які на працягу пяці дзён прысутнічаў на занятках і дапамагаў малышам засвойваць матэрыял.

Былі арганізаваны заняткі па адукацыйнай галіне “Дзіця і грамадства” на тэму “Электрапрыборы- нашы памочнікі”, “ Правілы абыходжання з бытавой тэхнікай”, заняткі па выяўленчай дзейнасці: лепка “Электрапрыборы”, калектыўная аплікацыя “Нашы памочнікі” ; заняткі па развіццю маўлення на беларускай і рускай мовах “Магазін электрапрыбораў, “Бытавая тэхнка”.

У дзяцей сфарміраваліся  ўяўленні аб відах і прызначэнні бытавой тэхнікі, аб тым, што дзеці могуць карыстацца бытавой тэхнікай толькі ў прысутнасці дарослых; аб неабходнасці энергазберажэння

Замацоўваны ўяўленні пра правілы бяспечных паводзін дома з электрапрыборамі, пра значнасць электрапрыбораў для дапамогі чалавеку. Развіваліся сацыяльныя і пазнавальныя матывы, патрэбнасць у пазнанні сацыяльнай рэчаіснасці.

         Былі арганізаваны розныя віды гульняў, пазнавальна- практычная дзейнасць, зносіны і мастацка- моўная дзейнасць для паспяховага засваення інфармацыі/

Канспект занятка па энергазберажэнню

 «Яго Вялікасць Электрычнасць”

сярэдняя група

Праграмныя  задачы: абагульніць веды дзяцей аб электрычнасці;  пашырыць уяўленні пра тое, дзе «жыве» электрычнасць і як яна дапамагае чалавеку;  прадоўжыць фарміраваць у дзяцей патрэбнасць у эканоміі цяпла, электраэнергіі;  пашырыць актыўны слоўнік дзяцей

Слоўнікавая работа: АЭС, турбіны, энергазберажэнне, электрастанцыя.

Абсталяванне: дэманстрацыйны матэрыял  “электрапрыборы”, фатаграфіі АЭС, фатаграфіі лямпачак, канверт, карткі для гульні.

Папярэдняя праца: чытанне мастацкіх твораў: “ хатняя эканомія”, загадванне загадак, разглядванне ілюстрацый і гутарка па кнізе                 “Тэхніка ў вашым доме”,  дыдактычныя гульні  “Ці правільна паступаюць героі гэтых малюнкаў”,  “Асновы бяспекі”.

 

Ход занятка:

Выхавальнік: Таямнічы госць даслаў нам загадку: “Я нябачны працаўнік. Мяне ніхто не бачыў, але ведае кожны. Я ўмею ўсё рабіць: варыць абед, кіпяціць чай, прасаваць бялізну. Без мяне не могуць працаваць заводы і фабрыкі. Са мной не засумуеш. Я і песні ўмею спяваць і казкі распавядаць. Дома і на вуліцы ўсім дапамагаю, пра мяне кажуць: “Хоць і Бязрукі, але майстар на ўсе рукі.  Хто я такі?

Дзеці: Электрычны  ток .                                                

Выхавальнік: Давайце запросім яго ў госці і пазнаёмімся з ім бліжэй!

Уваходзіць Яго Вялікасць Электрычнасць.

Яго Вялікасць Электрычнасць: Добры дзень, дзеці! Я-Яго Вялікасць! А вы ведаеце, адкуль я прыходжу ў ваш дом? Я нараджаюся на электрастанцыях і па правадах, схаваным глыбока ў зямлю або вельмі высока над зямлёй, прыходжу ў дамы, машыны, на заводы і дапамагаю чалавеку. Мне даводзіцца ажыццяўляць доўгае падарожжа па вуліцах і завулках. Прыходжу я ў дом па электрычным провадзе. Гэты провад-дарожка. Зверху яна апранутая ў гумовую кашулю, а пад ёй пучок тонкіх медных правалок. Вось па гэтых правалоках я і трапляю ў разеткі, а затым у электрапрыборы.

Дзеці, нашы вёскі Міхалішкі, Альхоўка, Крываносы атрымліваюць электраэнергію з Беларускайай АЭС. Паглядзіце, якія турбіны знаходзяцца ўнутры АЭС, з дапамогай гэтых турбін выпрацоўваецца ток, які бяжыць па правадах у нашы дамы. А яшчэ электрычнасць атрымліваюць шляхам спальвання каменнага вугалю, газу або мазуту. На атамных электрастанцыях працуе вельмі шмат людзей.

Выхавальнік: Для чаго патрэбен электрычны ток?

Дзеці: Глядзець тэлевізар, пыласосіць, гуляць у камп'ютар

 Яго Вялікасць электрычнасць: Электрапрыборы акружаюць вас паўсюль. Яны, як добрыя чараўнікі, дапамагаюць вам ўсюды. Без іх чалавеку было б цяжка.

Дзеці, а ў вас дома ёсць электрапрыборы?

Дзеці: Адказы.

Выхавальнік: Давайце з вамі згуляем у гульню   “Даскажы слоўца” Праводзіцца гульня  “Даскажы слоўца”.

Мама можа мыць бялізну ў ... (пральнай машыне).

Тата можа пыласосіць дыван... (пыласосам).

Дачка можа прасаваць бялізну... (прасам).

 Бабуля дастае прадукты з... (халадзільніка).

Можна гатаваць на... (пліце).

Калі ўсе справы зробленыя, можна адпачыць.

Паглядзець... (тэлевізар).

Паслухаць... (радыё, магнітафон).

Пагаварыць па... (тэлефону).

Пачытаць кнігу, седзячы каля... (настольнай лямпы).

Як можна назваць адным словам вашы адказы? (Электрапрыборы.)

Яго Вялікасць Электрычнасць: А зараз прыйшла пара пагуляць нам, дзятва!

 Гульня   “Ток бяжыць па правадах. Дзеці, перахопліваючы правай і левай рукой вузельчыкі на вяроўцы, кажуць словы:

 Ток бяжыць па правадам,

Святло нясе ў кватэру нам.

Каб працавалі прыборы,

Халадзільнік, маніторы.

Кавамолкі, пыласос,

Ток энергію прынёс.

Выхавальнік: Вельмі дапамагае нам электрычнасць, але і да сябе патрабуе павагі: хоча, каб з ім звярталіся, як мае быць. Калі сунеш пальцы ў разетку або дзёрнеш  за драты, ток можа тузануць цябе за руку! Ён так здачы дае. Нездарма кажуць:  “Мяне токам ударыла. Асабліва небяспечна, калі электрычнасць сустрэнецца з вадой. Толькі дакранешся мокрай рукой да выключальніка-ток прабяжыць праз ваду і ўдарыць цябе.

Яго Вялікасць Электрычнасць: А яшчэ, дзеці, мяне трэба эканоміць!

Выхавальнік: Ой, а што гэта ў цябе такое, што гэта за канверт?

Яго Вялікасць Электрычнасць: Я ж зусім забыўся, мне мая сяброўка лямпачка перадала для вас парады “Як берагчы электраэнергію. Зараз мы яго адкрыем. Як цікава, ліст  у малюнках. Давайце паспрабуем іх прачытаць.

Праводзіцца дыдактычная гульня  “Ці правільна паступаюць героі гэтых малюнкаў”.

Выхавальнік: Якія важныя парады дае нам лямпачка?

Дзеці: Адказы.

(Выстаўляюцца 2 парады ў малюнках: Сыходзячы, выключайце святло. Не выпускай цяпло.)

Выхавальнік: Але лямпачкі, дзеці, бываюць таксама розныя. Ёсць-звычайныя, а ёсць - энергазберагальныя. Паглядзіце перад вамі дзве розныя лямпачкі. Як вы думаеце, якая з іх менш спажывае электраэнергіі.

Дзеці: Адказы.

Выхавальнік: Зараз вы даведаецеся пра тое, як змяніўся б свет, калі б не стала лямпачак. Зараз я прачытаю вам казку пра лямпачку. Маленькая Лямпачка працавала ў далёкай частцы гарадскога саду. Кожны вечар яна загаралася і праганяла цемру з вузенькай дарожкі. Цемра злавалася, але нічога не магла зрабіць, а Лямпачка толькі пасмейвалася над ёй. Часам днём лямпачцы не спалася, тады яна разглядала мінакоў, для якіх працавала. Першы час, калі яе толькі накіравалі сюды, людзі радаваліся: “Як тут цяпер светла!, потым прывыклі і перасталі звяртаць увагу на Маленькую Лямпачку, але яна не крыўдзілася. Яна разумела, што патрэбна і не чакала гучных прызнанняў. Лямпачка любіла ўсіх, для каго гарэла, і не здагадвалася, якімі несправядлівымі бываюць людзі. Аднойчы старая варона патлумачыла ёй, што трэба баяцца хлапчукоў, таму што яны часта носяць з сабой рагаткі, каб страляць па варонах і лямпачках. З тых часоў яна стала баяцца, што яе разаб'юць, і яна больш не зможа змагацца з цемрай. Неўзабаве Лямпачцы прыйшлося пераканацца, што варона не падманвала – некалькі разоў па вечарах Лямпачку палохалі праляталі міма камяні. Ёй тады здавалася, што гэта сама цемра хоча расправіцца з ёй. І аднойчы здарылася тое, чаго Лямпачка так баялася: выпушчаны з рагаткі камень трапіў у яе. Узрадаваная цемра адразу ж захапіла сцяжынку. А наступнай ноччу там гарэла новая Лямпачка, прадбачліва закрытая сеткай. У яе не было ўзнёслых думак, як у яе папярэдніцы, якая пражыла кароткае, але яркае жыццё. Уварочваючы новую лямпачку, манцёр не казаў:  “Ну вось, цяпер тут будзе святлей

Выхавальнік: Цяпер вы зразумелі, якое вялікае значэнне мае лямпачка ў нашым жыцці?

 Выхавальнік: Без яе ўвесь свет стаў бы цёмным і змрочным. Каб наш свет асвятляла электрычнасць, мы павінны ставіцца да яго беражліва, эканомна, быць уважлівымі, своечасова выключаць святло і электрапрыборы, каб не марнаваць дарма электраэнергію. Гэта не проста лямпачка, а сапраўдная каралева святла.

 Яго Вялікасць Электрычнасць:

Пришла пора прощаться,

Но с вами расставаться

Не будем мы друзья.

Я главный ваш помощник,

И без меня, ребята,

Никто на белом свете

Не проживет ни дня.

Свет вы зря не жгите,

меня вы берегите!

        

 

 

 

  

 

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, рознаўзроставая група 1

снежань   2023 год

У адпаведнасці з планам работы праведзена экскурсія па дашкольнай установе “Паляўнічыя за прападаючай энергіей”.

Дзе ж у дзіцячым садзе найбольш траціцца электраэнергіі? Звярнулі ўвагу на тое, што ўсе групы, раздзявалкі, спальні ярка асветлены. Музычная зала таксама.

Пабывалі на харчблоку і ў пральні. Дык вось дзе таксама траціцца нямала электраэнергіі. На харчблоку многа электраабсталявання для прыгатавання ежы, захоўвання прадуктаў. У пральні працуе пральная машына, якая забяспечвае нам чыстую бялізну.

 А яшчэ мы пабывалі ў кабінетах адміністрацыі, адзначылі , што  электраэнергія расходуецца на работу камп’ютэраў.

        

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, рознаўзроставая група

лістапад   2023 год

У адпаведнасці з планам работы праведзена  забава  па энергазберажэнню   “Кузя і Баба-Яга (зберажом  планету)”, якая прыурочана да міжнароднага Дня Энергазберажэння  11 лістапада.

Да дзяцей завіталі казачныя героі – Кузя і Баба Яга.  Спатрэбілася навучыць Бабу Ягу эканоміі і беражлівасці, а яшчэ акуратнасці, каб Кузя, які збег ад яе, вярнуўся дадому. Дзеці расказалі Бабе Язе як карыстацца электрапрыборамі, берагчы святло, цяпло  і ваду.

Усім спадабалася гуляць у дыдактычныя і рухомыя гульні адгадваць загадкі. Дзеці даведаліся аб міжнародным Дні Энергазберажэння , які адзначаецца ва ўсім свеце кожны год.

                     

      

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, рознаўзроставая група 1

кастрычнік   2023 год

У адпаведнасці з планам работы арганізавана экскурсія “Дзе ў дзіцячым садзе жыве электрычнасць” Папярэдне праведзена размова “Што такое электрычнасць і навошта яна нам патрэбна?”

Дзеці атрымалі веды адкуль электраток трапляе ў разетку і выключальнік свету, даведаліся, дзе знаходзіцца электрашчытавая          (памяшканне дзе жыве электрычнасць, а затым разбягаецца па электраправадах па ўсіх памяшканнях дзіцячага сада).

Арганізавана экскурсія па дашкольнай установе, у час якой дзеці адгадвалі, дзе ж хаваецца электрычнасць у памяшканнях (жыве ў правадах, а з’яўляецца калі націскаеш на выключальнік, альбо ўключаеш электрапрыбор у разетку

Замацавалі веды аб нашых памочніках- электрапрыборах і аб правілах бяспечнага абыходжання  з імі

  

     

Акцыя «Дзень без аўтамабіля»

У адпаведнасці з планам работы арганізавана акцыя «Дзень без аўтамабіля». Гэта міжнароднае мерапрыемства праводзіцца 22 верасня.

Напярэдадні выхавальнікам праведзены кансультацыі з бацькамі у час якіх гаварылася аб неабходнасці эканоміі энергарэсурсаў, у тым ліку паліва. Раздадзены буклеты “Дзень без аўтамабіля! Колькі карысці ён можа прынесці”.

22 верасня радасна было бачыць як бацькі разам з дзецьмі хто пешшу, а хто на веласіпедах накіроўваюцца ў дзіцячы сад. Нямала напэўна мы сягоння зэканомілі энергарэсурсаў – і бензіна і дызельнага паліва, а таксама і паветра не забруджвалі

Дзень без аўтамабіля прайшоў на карысць нашай Зямлі!

  

   

 

 

 

Мабільныя гульні

Выхавальнікамі зроблены мабільны круг, на якім змешчаны гульні па напрамку "Энергазберажэнне".

 

 У адпаведнасці з планам работы   абазначаны прыборы ўліку энергіі на схеме будынка дзіцячага сада

        Дзеці разам з выхавальнікам чарцілі схему будынка дзіцячага сада, вучыліся схематычна адлюстроўваць будынак, а затым і месцапалажэнне прыбораў.  Праведзены экскурсіі да прыбораў  уліку электраэнергіі, цяпла і вады. Дзеці замацавалі ўяўленні аб неабходнасці эканоміі энергарэсурсаў, уяўленні аб прыборах уліку.

  

 

НАПАМІНАЛКІ

     1.Максімальна выкарыстоўвайце натуральнае асвятленне

  1. Замяніце лямпы накальвання на энергазберагаючыя
  2. Адключайце электрапрыборы пры заканчэнні работы
  3. Пры мыцці загружайце барабан пральнай машыны поўнасцю, мыйце пры нізкіх тэмпературах
  4. Пры пакупцы выбірайце электрапрыборы высокага класа энергаэфектыўнасці “А”

    6.Не устанаўлівайце халадзільнік паблізу награвальных і ацяпляльных прыбораў

  1. Не стаўце гарачую ежу ў халадзільнік
  2. Прасуйце адзенне адразу на тыдзень, вы не будзеце траціць энергію на награванне

    9 Выключайце экран камп’ютэра пры перапынках, так як асноўную электраэнергію патрабляе манітор

         Праведзены экскурсіі па дашкольнай установе з ужываннем напаміналак  пры выкарыстанні электрапрыбораў на кухні, складзе, у прачачнай. Таксама зроблены напаміналкі для выкарыстання дома дарослымі і дзецьмі.

  Абагульнены веды дзяцей аб энергіі;

  працягвалі фарміраваць у дзяцей патрэбу ў эканоміі энергіі;

  развіваўся пазнавальны інтарэс дзяцей; назіральнасць, элементарны самакантроль.

      

 

У адпаведнасці з планам работы  ў сакавіку аформлены дыдактычныя гульні “Беражыце свет, ваду і цяпло”, “Знайдзі пару”, гульнявыя заданні па тэме энергазберажэння “ Замерзлі- пагрэемся”, “Нельга, трэба”, “Чацвёрты лішні”, “Казачнікі”, “Бурымэ”.

Мэтай работы стала стварэнне ўмоў для фарміравання мэтанакіраванага светапогляду, якасна новага мыслення падрастаючага пакалення па энергазберажэнню; фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб асцярожным стаўленні да прыродных рэсурсаў: вады, цяпла, электраэнергіі.

Пашырыліся веды дзяцей пра змены ў бытавым жыцці чалавека, выкарыстоўваючы гістарычныя дадзеныя   ў дзяцей развівалася назіральнасць спосабам параўнання прадметных малюнкаў. 

Дзеці замацавалі правілы рацыянальнага выкарыстання энергіі, цяпла, водных рэсурсаў у свеце і побыце; прадоўжылі фарміравацца правілы бяспечных паводзін дома, абыходжанне з электрапрыборамі.

Пашырыліся веды дзяцей аб будове чалавечага цела і спосабах сагравання з дапамогай фізічных практыкаванняў; замацаваны веды дзяцей аб спосабах эканоміі і беражлівасці шляхам абмеркавання сітуацый.

Развівалася маўленчая актыўнасць з дапамогай доказу кожнай сітуацыі; хуткасць разумовай дзейнасці; выхоўваліся навыкі эканоміі і беражлівасці.

      

 

 ГУЛЬНІ- ЗАДАННІ

па тэме энергазберажэння

старшая група

 

“ЗАМЕРЗЛІ-ПАГРЭЕМСЯ”

Дыдактычныя задачы:

развіваць рухальную і маўленчую актыўнасць дзяцей з дапамогай навучання суаднясення дзеянняў са словамі верша;

пашыраць веды дзяцей аб будове чалавечага цела і спосабах сагравання з дапамогай фізічных практыкаванняў.

Гульнявыя правілы:

Суадносіць рухі са словамі верша.

Гульнявыя дзеянні:

Падчас прагулкі на вуліцы развучыць верш з рухамі.

Ход гульні:

Дзеці сабраліся ў кружочак вакол педагога.

Педагог:

Дзеці, сёння на прагулцы мы навучымся з вамі сагравацца з дапамогай фізічных практыкаванняў. Якія часткі цела могуць змерзнуць на вуліцы? Чаму?

На вуліцу ў халодны час года трэба цёпла апранацца, каб цяпло чалавечага цела захоўвалася. Але твар і вушы, рукі, ногі могуць усё роўна мерзнуць, калі не рухацца.

Рух для чалавека-гэта спосаб захаваць цяпло ўласнага цела. І мы з вамі зараз развучыць верш з рухамі “Змерзлі – пагрэемся”, будзем гаварыць яго і выконваць рухі падчас прагулак на вуліцы.

Шчокі змерзлі-патрыце!

Вушы замерзлі-ушчыпніце!

Рукі змерзлі-папляскайце!

Ногі замерзлі-патопайце!

 

НЕЛЬГА, ТРЭБА

Дыдактычныя задачы:

замацоўваць веды дзяцей аб спосабах эканоміі і беражлівасці шляхам абмеркавання сітуацый;

развіваць устойлівую ўвагу спосабам выбару правільных меркаванняў і суправаджэння адпаведных рухаў;

развіваць маўленчую актыўнасць з дапамогай доказу кожнай сітуацыі.

Гульнявыя правілы:

Хто заўважыць правільнае меркаванне-пляскае ў ладкі і тлумачыць сэнс меркавання. Хто заўважыць няправільнае меркаванне-тупае нагамі і тлумачыць меркаванне.

Гульнявыя дзеянні:

Дзеці выбіраюць правільныя або няправільныя меркаванні і выконваюць у адпаведнасці з правіламі рухі (пляскаюць у ладкі або тупаюць нагамі) і тлумачаць свой выбар.

Ход:

Педагог:

Зараз я буду вам пра нешта расказваць. У маім расказе вы павінны заўважыць тое, што рабіць нельга ці можна. Калі так рабіць нельга, вы тупаеце нагамі, калі можна – пляскаеце ў ладкі. Хто-небудзь з вас растлумачыць усім падрабязней свой выбар.

  1. Трэба ўключаць і чапаць электрапрыборы мокрымі рукамі.
  2. Можна гуляць з уключанымі электрапрыборамі.
  3. Трэба, сыходзячы, выключаць электрапрыборы.
  4. Можна садзіцца блізка да ўключанага тэлевізара.
  5. Марына з сястрычкай Ленай глядзелі па тэлевізары мультфідьмы,. калі яны скончыліся, дзяўчынкі задумалі гульню са сваімі любімымі лялькамі. Хай тэлевізар працуе далей, ён жа ім не перашкаджае гуляць.
  6. На зень нараджэння да Андрэя прыйшлі сябры. Старэйшая сястра час ад часу заходзіла на кухню, дзе ўвесь час гарэла святло, каб узяць чарговы пачастунак. Хай гарыць святло заўсёды ў кухні, трэба ўключыць яшчэ і на калідоры.

Пры паўторным правядзенні гульні колькасць сітуацый і выказванняў павялічваецца..

 

ЧАЦВЁРТЫ ЛІШНІ

 

Дыдактычныя задачы:

вучыць аб'ядноўваць словы ў адзінае паняцце шляхам выключэння слоў, якія не адносяцца да гэтага паняцця;

развіваць хуткасць разумовай дзейнасці;

фарміраваць паняційны апарат дзяцей для далейшага вывучэння пытанняў эканоміі і беражлівасці.

Гульнявыя правілы:

Называць толькі адно слова, якое не адпавядае агульнаму паняццю. Калі дзіця не можа справіцца з заданнем, ён ударае мячом аб падлогу, ловіць яго і затым кідае назад вядучаму.

Гульнявыя дзеянні:

Кіданне і лоўля мяча.

Ход гульні:

Педагог перад гульнёй праводзіць кароткую гутарку, удакладняючы разуменне дзецьмі слоў электрычнасць, вадаправод, энергазберажэнне.

 Затым кажа: Дзеці, важнае значэнне для кожнага з нас набылі правілы эканоміі і беражлівасці. Пра гэта мы будзем памятаць самі і расказваць сваім сябрам і бацькам. Для таго каб вучыць іншых быць эканомнымі і ашчаднымі, мы павінны добра разбірацца ў энергазберагальных паняццях. Гульня Чацвёрты лішні дапаможа нам запомніць словы, з дапамогай якіх мы зможам з вамі гаварыць аб энергазберажэнні.

Вогнішча-запалка-электрычная лямпа-боты.

Ручай-вадаправодны кран-возера-рака.

Пральная машына-венік-халадзільнік-пыласос.

Мыццё-купанне-мыццё бялізны-чханне.

Т       ток-электрычная лямпа-газавая лямпа-свечка.

Адказы: боты, водаправодны кран, венік, чханне, ток. Выйграе той, хто не памыляецца.

 

 

КАЗАЧНІК

Дыдактычныя задачы:

развіваць звязную мову  дзяцей шляхам сачынення казкі па апорных словах;

выхоўваць у дзяцей усвядомленае стаўленне да эканоміі і беражлівасці ў побыце з дапамогай фантазіравання сітуацый па апорных словах.

Гульнявыя правілы:

Дзеці, атрымаўшы заданне на дом, складаюць казку. Падчас гульні кожны расказвае сваю версію.

Гульнявыя дзеянні:

З прапанаваных ніжэй слоў скласці казку.

Ход гульні:

Дзеці садзяцца так, каб кожнае дзіця бачыла апорныя словы. Педагог дапамагае дзецям назваць усе словы  разам з дзецьмі, пад кожным словам, размяшчаюцца адпаведныя карцінкі:

сям'я, газ, лічыльнік, Дзед Мароз, хлапушкі        

эканомія, святло, ўсмешка, таямніца,елка, сусед-транжыра

Дзеці атрымліваюць заданне на дом. Апорныя словы выдаюцца бацькам. На гульні кожнае дзіця расказвае сваю казку. Пасля заканчэння выбіраюць лепшую казку, узнагароджваюць пераможцаў. Далей лепшую казку можна інсцэніраваць і паказваць на ранішніку, запрасіўшы бацькоў.

 

БУРЫМЭ”

 

Дыдактычныя задачы;

вучыць складаць вершы па зададзеных зарыфмаваных словах;

выхоўваць свядомае пазітыўнае стаўленне да ідэі энергазберажэння з дапамогай рытмічнай вершаванай формы выказвання думак;

Выкарыстоўваючы рыфму, з ніжэй прапанаваных слоў складзіце чатырохрадкоўе

Гульнявыя правілы:

Хто складзе рыфму, атрымлівае фішку. У канцы гульні перамагае дзіця, якое набрала больш за ўсіх фішак.

Гульнявыя дзеянні:

Выкарыстанне фішак і зарыфмаваных апорных слоў.

Ход гульні:

Дзеці садзяцца так, каб на стале можна было адкладаць фішкі. Педагог тлумачыць правілы гульні:

Зараз я прачытаю вам зарыфмаваныя словы, і мы паспрабуем скласці з іх чатырохрадкоўе разам.

Агонь-далонь

Святло-цяпло

Далей агучваюцца словы і даецца час падумаць. Жадаючыя агучваюць атрыманы верш  атрымліваюць фішку.

ліхтар-буквар

цяпло-святло

вада-бяда

кропля-чапля

газ-згас

свечка-печка

ток-усход

пажар-кашмар

халадзільнік-будзільнік

 урок-званок

У канцы гульні аб'яўляецца пераможца. Лепшыя вершы фіксуюцца педагогам і размяшчаюцца ў куток для бацькоў.

Ускладняючы заданне, дзеці дзеляцца на дзве групы

 

ДОСЛЕДЫ

У адпаведнасці з планам работы ў лютым правядзена эксперыментальна-даследчая дзейнасць, вопыты, прыродазнаўчыя назіранні «Чаму лямпачка свеціць?», «Ажыўшыя  валасы», «Упартыя шарыкі»,«Як убачыць маланку?» , "Дапамажы Папялушцы».

Дзеці атрымалі ўяўленне аб статычнай электрычнасці, замацавалі правілы бяспечнага абыходжання з электрычнасцю і электрапрыборамі, пазнаёміліся   з праявай аднаго віду электрычнасці;

фарміравалася  цікавасць да эксперыментальнай дзейнасці; замацаваліся веды аб статычнай электрычнасці.

 Дзеці высветлілі, што навальніца - праява электрычнасці ў прыродзе;

фарміравалася разуменне  прынцыпу працы электрапрыбора.

Цыкл доследаў на тэму: "Электрычнасць"

старшая група

 

  1. «Як убачыць маланку?»

            Мэта: высветліць, што навальніца - праява электрычнасці ў прыродзе.

            Матэрыял: кавалачкі ваўнянай тканіны, паветраны шар, рупар.

            Правядзенне доследу. Складзеныя адзін на адзін кавалачкі тканіны дзеці шаруюць паветраным шарам (або пластмасавым прадметам). Падносяць да іх рупар (для ўзмацнення гуку) і павольна раз'ядноўваюць тканіну. Высвятляюць, што адбылося з тканінай пры шмараванні (яна наэлектрызавалася), з'явіўся трэск – праява электрычнасці.

 

  1. «Чаму лямпачка свеціць?»

            Мэта: разумець прынцып працы электрапрыбора.

Матэрыял: батарэйка для ліхтарыка (4,5В), тонкі дрот, маленькая лямпачка з прыпаянымі правадамі, цацка «сава» з паперы.

Правядзенне доследу. Дзеці разглядаюць цацку са схаванай ўнутры батарэйкай. Дарослы прапануе разгадаць  “сакрэт", чаму вочы ў гэтай цацкі свецяцца. Дзеці выконваюць дзеянні: разглядаюць крыніцу электрычнасці, яго прылады, адлучаюць лямпачку, падлучаюць да клем тонкі дрот, спрабуюць яе навобмацак. Высвятляюць, што служыць крыніцай святла: у празрыстай колбе знаходзіцца дрот, калі падлучаюць батарэйку, дрот ўнутры распаляецца, пачынае свяціцца, ад гэтага і лямпачка становіцца цёплай. Дзеці тлумачаць, што гэтак жа дзейнічае электранагравальнік ў электрачайніку і прасе.

 

  1. "Дапамажы Папялушцы»

Мэта: фарміраваць у дзяцей цікавасць да эксперыментальнай дзейнасці; замацоўваць веды аб статычнай электрычнасці.

Матэрыял: 2-3 ёмістасці з перамяшаным перцам і цукрам, вада, сіта, алоўкі ці драўляныя палачкі.

Правядзенне доследу. Уяўная сітуацыя. "Уявіце сабе, што злая мачыха прыдумала Папялушцы новае заданне: перамяшала перац з цукрам і загадала паспець падзяліць іх да раніцы. Бедная Папялушка не ведае, як гэта зрабіць. Ці зможам мы ёй у гэтым дапамагчы?»

 Варыянт 1. Можна выкарыстоўваць ваду.

Вопыт 1. Вада дадаецца ў адну з ёмістасцяў: цукар раствараецца, перац ўсплывае на паверхню вады ці, намокнуўшы, размяшчаецца ў яе тоўшчы. (Дзеці прыходзяць да высновы, што гэты варыянт не падыходзіць: цукар раствараецца).

Варыянт 2. Можна выкарыстоўваць дробнае сіта.

         Вопыт 2. Змесціва з другой ёмістасці высыпаецца ў сіта і прасейваецца. (дзеці прыходзяць да высновы, што гэты спосаб таксама няўдалы, таму што дробныя часцінкі перцу дрэнна праходзяць праз адтуліны сіта і затрымліваюцца ў ім).

Варыянт 3. Калі дзеці самі не ўспомняць пра існаванне статычнай электрычнасці, то выхавальнік з дапамогай навадных пытанняў нагадвае ім пра гэтую з'яву.

Вопыт 3. Дзеці паціраюць алоўкі (драўляныя палачкі) аб свае валасы і датыкаюцца да сумесі. Да наэлектрызаваных прадметаў хутка прыліпае перац. Дзеці акуратна яго ссыпаюць у іншую ёмістасць. (перац лягчэй цукру, таму свабодна прыліпае да палачак пад дзеяннем электрычнасці).

 

  1. «Ажыўшыя валасы».

Мэта: пазнаёміць дзяцей з праявай аднаго віду электрычнасці.

Матэрыял: грабянец.

Правядзенне доследу. У госці прыходзіць дзіця з іншай групы і паказвае дзецям фокус: дастае з кішэні расчоскі, пацірае ёю аб сваю ваўняную кашулю, дакранаецца да валасоў. Валасы «ажываюць», становяцца «дыбарам».

Пытанне дзецям: "Чаму так адбываецца?" Валасы  “ажываюць" пад дзеяннем статычнай электрычнасці, якая ўзнікае з-за трэння расчоскі з ваўнянай тканінай кашулі

 

  1. “Упартыя паветраныя шарыкі”

Мэта:     атрымаць ўяўленне аб статычнай электрычнасці, замацаваць правілы бяспечнага абыходжання з электрычнасцю і электрапрыборамі пазнаёміць дзяцей з праявай аднаго віду электрычнасці.

Матэрыял: паветраныя шарыкі, ніткі, ваўняная тканіна, ліст паперы

Правядзенне доследу. Надзьмуць два шарыкі і прывязаць іх да розных канцоў адной ніткі. Шаруюць шарыкі ваўнянай тканінай. Затым вазьміцеся за сярэдзіну ніткі так, каб абодва шарыкі віселі на адным і тым жа ўзроўні. Шарыкі пачнуць адштурхоўвацца. Потым можна паміж шарыкамі ўставіць ліст паперы. Шарыкі зблізяцца.

 

 

 

     

У адпаведнасці з планам работы ў студзені правядзены тэматычны тыдзень   “Электрапрыборы. Асновы бяспекі” Ажыццяўлялася спецыяльна  арганізаваная дзейнасць- заняткі па развіццю маўлення і маўленчых зносінаў па тэме “ Электрапрыборы” , заняткі па адукацыйнай вобласці

“Дзіця і грамадства” па тэмах “Яго Вялікасць Электрычнасць”, “Бяспека ў побыце. Электрапрыборы” заняткі па выяўленчай дзейнасці- маляванне і аплікацыя па тэме “Электрапрыборы.”

         Праведзены таксама наступныя мерапрыемствы ў нерэгламентаванай дзейнасці:

Гутарка “Дзіўныя вынаходкі люзей” 

Гутарка на тэму аховы жыццядзейнасці пры абыходжанні з электрапрыборамі

Арганізаваны гульні:

 З будаўнічым матэрыялам  “Тэхніка будучага”

Дыдактычная гульня “Небяспечныя сітуацыі дома”

Сюжэтна- ролевая гульня “Кухня”

Дыдактычная гульня “Дзе жыве элекраток”

Абыгрыванне сітуацыі па бяспецы з выкарыстаннем электрапрыбораў

Была арганізавана таксама мастацка- моўная дзейнасць па тэме:

Чытанне верша А.Барто “Тэлефон”

 Вечар загадак “Электрапрыборы”

Лепка “Бытавыя прыборы для лялькі”

Была створана праблемная сітуацыя “Зламаўся электрапрыбор”

         У выніку  ў дзяцей сфарміраваліся уяўленні аб разнастайнасці свету тэхнікі і прыбораў, іх значэнні для чалавека; навыкі бяспечнага абыходжання з электрапрыборамі, эканоміі электраэнергіі.

   

 

Канспект занятка  па адукацыйнай вобласці “Мастацтва”,

выяўленчая дзейнасць, маляванне  на тэму " Электрапрыборы»

Старшая група

Праграмныя задачы: прадаўжаць фарміраваць уменне маляваць  алоўкамі; удасканальваць уменне дапаўняць малюнак  прадметамі інтэр’ера, альбо прыроды і інш.;

развіваць творчасць, дробную маторыку рук;

выхоўваць акуратнасць, уседлівасць 

Абсталяванне: персанаж Бураціна, ілюстрацыі тэлевізараў; альбомныя лісты, каляровыя алоўкі, простыя алоўкі.

Ход занятка:

 Выхавальнік: Дзеці, да нас сёння ў госці прыйшоў Бураціна

Бураціна: Добры дзень, дзеці! Я вельмі хачу дапамагчы сваім сябрам цацкам, якія жывуць у вас у групе. Мае сябры вельмі хочуць, каб у вашай групе з'явіўся тэлевізар, таму што, калі вы адыходзіце дадому, ім становіцца вельмі сумна. Як было б добра, калі б яны па вечарах глядзелі свае любімыя мульцікі!

Выхавальнік: Дзеці, дапаможам Бураціна, намалюем для нашых цацак тэлевізары?

 Дзеці: Так!

Выхавальнік: Але спачатку Бураціна, ты адгадай загадку. Падыду да скрынкі, націсну на кнопку, скрынка прачнецца, такое пачнецца: Мультфільмы пакажа, пра надвор'е раскажа. Усё цікава! Як там усім не цесна?

Бураціна: Я здагадаўся!!!! Гэта тэлевізар!

Выхавальнік: Што такое тэлевізар? Адказы дзяцей.

Выхавальнік: Тэлевізар гэта асаблівы прыбор для перадачы на адлегласці агучанага малюнка. Напэўна і дарослыя і дзеці любяць глядзець тэлеперадачы. Адкуль жа з'яўляецца малюнак на экране? Карцінка, якую мы бачым, ствараецца ў тэлецэнтрах, ператвараецца ў сігнал, яго ўлоўлівае антэна. Ад антэны сігнал паступае па правадах у тэлевізар. Што трэба зрабіць каб тэлевізар пачаў працаваць? Як мы ведаем прыборы працуюць ад дзеяння току? Успомніце, якія правілы абыходжання з электрапрыборамі, а менавіта з тэлевізарам, мы павінны выконваць?

Правілы карыстання тэлевізарам.

Паказ спосабаў малюнка.

Выхальнік: Маляваць тэлевізар будзем простым алоўкам. Якой формы тэлевізар? Малюем вялікі прамавугольнік, на ўвесь ліст. Зараз можна адлюстраваць на экране тэлевізара любімую перадачу або мультфільм, і размаляваць малюнак каляровымі алоўкамі.

Пальчыкавая гімнастыка  “Цацкі".  

Я гуляю з цацкамі: (рукі перад сабой, сціскаючы- расціскаючы пальцы абедзвюх рук.)

Мячык я табе кідаю, (працягваем рукі наперад, кідаем мяч.)

Пірамідку збіраю, (прамыя кісці далоняў уніз па чарзе кладзём адзін на аднаго некалькі разоў.)

Грузавік ўсюды катаю (рухаем перад сабой злёгку раскрытай кісцю правай рукі- «катаем машынку».)

Практычная дзейнасць дзяцей

Фізкультхвілінка  “Цацкі”.

Вось вялікая пірамідка (пацягнуцца ўверх)

І вясёлы звонкі мячык (скачкі на месцы)

Мяккі Мішка касалапы (крокі на месцы, на вонкавым боку ступні)

Угору з зецьмі цягне лапы (паказаць вялікі квадрат)

Але калі я кладуся спаць (рукі пад шчаку, заплюшчыць вочы)

Пачынаюць  усе гуляць(адлюстраваць любы рух)

Мы вясёлыя мілашкі (рукі на пояс разгойдвацца ў бакі)

Цуда– лялькі неваляшкі (працягваць разгойдвацца)

Мы танцуем і пяём (прысяданне)

Вельмі весела жывем (скачкі на месцы)

Вынік. Рэфлексія.

Выхавальнік: Бураціна, паглядзі, якія выдатныя тэлевізары намалявалі нашы хлопцы для тваіх сяброў цацак!

Бураціна: Дзякуй дзеці, я падару гэтыя тэлевізары сваім сябрам.

Выхавальнік: Дзеці, для каго вы малявалі тэлевізары?

Якія любімыя перадачы і мультфільмы вы намалявалі?

 

Канспект занятка  па адукацыйнай вобласці “Мастацтва”, выяўленчая дзейнасць,   аплікацыя   “Вітрына крамы бытавой тэхнікі»  

Праграмныя задачы: замацоўваць уменне выразаць і наклейваць малюнкі знаёмых прадметаў; на плоскасці перадаць характар, вобраз вітрын у тэхніцы аплікацыі; суадносіць малюнак з велічынёй ліста, прыгожа размяшчаць выявы на аркушы;

развіваць малюнак, творчасць, дробную маторыку;

 выхоўваць эстэтычны густ пры падборы паперы спалучаць колер для складання малюнка.

Карэкцыйныя задачы: вучыць дзяцей суправаджаць мовай дзеянні, якія выконваюцца: выразаю - намазваю клеем - прыкладваю - разгладжваю анучкай;  папаўняць слоўнікавы запас, развіваць гаворку.

Раздатачны матэрыял: картон розных колераў, каляровая папера, нажніцы, клей, алоўкі, фламастары

Абсталяванне: прадметныя малюнкі з выявай бытавой тэхнікі.

Папярэдняя праца: правядзенне заняткаў пра бытавую тэхніку    “Бяспека ў побыце. Электрапрыборы”,   “Яго Вялікасць Электрычнасць”   

Ход занятка.

  1. Арганізацыйны момант:

 Выхавальнік: Дзеці! Сёння, калі я прыйшла ў дзіцячы сад, я знайшла вось гэты ліст. Давайце паглядзім, хто ж яго напісаў? Гэта ліст ад Нязнайкі! Ён просіць нас аб дапамозе. Што-ж здарылася? Давайце прачытаем: “Дзеці! Я жыву ў горадзе бытавой тэхнікі, у нас здарылася бяда – з вітрыны крамы знікла ўся бытавая тэхніка! Калі ласка, дапамажыце мне вярнуць яе!» Ну што, дзеці , дапаможам Нязнайку? Што ж такое " бытавая тэхніка?» (тэхніка, якая выкарыстоўваецца ў побыце, служыць для палягчэння хатняй працы)

Дзеці, а што ж такое вітрыны крам, для чаго яны патрэбныя? (вітрыны ёсць амаль ва ўсіх крам, гэта свайго роду рэклама тавараў, якія можна купіць)

 Ну што ж, адпраўляемся ў краіну бытавой тэхнікі! Але каб туды патрапіць, вам прыйдзецца адказаць для чаго патрэбныя электрычныя бытавыя прыборы.

Гульня «Працягні прапанову». (я буду кідаць вам мяч, і пачынаць прапанову, а вы будзеце яе заканчваць.)

Мэта: вучыцца складаць простыя прапановы, папаўняць слоўнікавы запас па тэме бытавая тэхніка, развіваць гаворку.

 Пыласос патрэбен. .

 Мясарубка патрэбна для таго, каб. .

Сокавыціскалка. .

Параварка.

Міксер.

Духоўка. .

Фен. .

Пральная машына. .

Прас. .

Мікрахвалевая печ. .

Халадзільнік.

  1. Асноўная частка. –

Выхавальнік: Дзеці, паглядзіце, што ж гэта здарылася? (выхавальнік паказвае на пустыя вітрыны крамы) куды ж знікла ўся бытавая тэхніка? (адказы дзяцей) Я прапаную вам самім зрабіць бытавую тэхніку і размясціць яе на вітрынах крамы. Уніз мы паставім

вялікую, цяжкую тэхніку (пральную машыну, халадзільнік, электрычную пліту, а што можна паставіць на палічкі вітрыны? (тэлевізар, камп’ютар, тэлефоны і г. д.) Для гэтага ў вас на падносах ляжаць трафарэты. Вы бераце каляровую паперу шчыльна прыкладваеце да паперы трафарэт літарай «Л» уверх і абводзіце яго. Затым вазьміце нажніцы і выразайце. Калі ўсе дэталі будуць выразаныя, вы накладваеце дэталі адзін на аднаго і глядзіце, што - куды будзеце прыляпляць. Толькі потым вазьміце клей, намазвайце дэталі на цыраце і прыклейвайце. Анучкай прыбіраем лішні клей. Не забывайце прыбіраць нажніцы у шкляначку, а смецце ў талерачку, каб яно вам не перашкаджаў.

Фізхвілінка. Дыхальнае практыкаванне. "Замарозім ручкі», "сагрэем ручкі". Давайце падрыхтуем нашы ручкі да працы.

Практыкаванне з алоўкам " Саграваем далонькі»

 Аловак, у руках катакм і далонькі саграваем.

Вельмі хутка мы каталі, Ніколі не замярзалі.

 Сілу націску і тэмп кручэння варта паступова павялічваць

Практычная частка.

Дзеці садзяцца і прыступаюць да выканання задання. Выхавальнік аказвае дапамогу-каму патрабуецца.

  1. Падвядзенне вынікаў. Дзеці, паглядзіце якая яркая і прыгожая вітрына ў нас атрымалася! Вам падабацца? А што менавіта падабацца? Вось Нязнайка ўзрадуецца! Глядзіце, а гэта што? (дастае вазачку з цукеркамі) гэта вас Нязнайка пачаставаў! (выхавальнік частуе дзяцей цукеркамі)

 

Канспект занятка па адукацыйнай вобласці  “Дзіця і грамадства” "Бяспека ў побыце. Электрапрыборы " старшая група

         Мэта: пазнаёміць дзяцей з бытавой тэхнікай, яе прызначэннем; вучыць правілам бяспечнага абыходжання з электрапрыборамі ў побыце.

Праграмныя задачы: абагульніць і пашырыць веды дзяцей аб бытавых электрапрыборах; аб бяспечных правілах карыстання электрычнымі прыборамі ў побыце;

 развіваць разумовую актыўнасць, разумовыя аперацыі параўнання і абагульнення; развіваць уменне адказваць на пытанні, адгадваць загадкі;

  выхоўваць беражлівыя адносіны да бытавой тэхнікі, ўсвядомленае бяспечнае абыходжанне з бытавымі электрычнымі прыборамі; выхоўваць клапатлівае стаўленне да ўласнага здароўя і здароўя навакольных.

Папярэдняя работа: гутарка «Электрычнасць»; чытанне твора С. Я. Маршака «Кошкін дом»; рзглядванне ілюстрацый небяспечных электрапрыбораў, загадванне загадак аб небяспечных электрапрыборах, прагляд мультфільмаў « Смешарыкі» « Азбука бяспекі

     Матэрыял і абсталяванне: ліст, фатаграфія Папялушкі, карцінкі «Электрапрыборы», дыдактычная гульня «Збяры карцінку».

Ход занятка

  1. Арганізацыйны момант Раздаецца стук у дзверы. Уваходзіць паштальён і ўручае выхавальніку ліст. Выхавальнік адкрывае канверт і зачытвае:

Выхавальнік:  Добры дзень, дарагія рабяты! Піша вам Папялушка. У мяне ўзнікла адна праблема, якую я не ведаю, як вырашыць.  Прынц запрасіў мяне на баль. Але мне трэба перамыць і папрасаваць шмат бялізны. Мачыха дала столькі заданняў, што адной мне не справіцца. Падкажыце, як бы я змагла хутка ўсё выканаць?

 Выхавальнік:  Ну што, дзеці, дапаможам Папялушцы?

 Дзеці:  Так!

Выхавальнік:  А дапамогуць нам у гэтым нашы верныя памочнікі. А якія гэта памочнікі, вы даведаецеся, калі адгадаеце загадкі.

  1. Асноўная частка. Адгадванне загадак Прасуе ўсё, да чаго датуляецца

А датулешся — кусаецца. (Прас) З дывана чысцюля-робат Цягне пыл і смецце  ў хобат. (Пылесос) Гэта прачка-аўтамат Нам памые ўсё падрад. (Пральная машына) Закіпае ўнутры І пускае пузыры(Электрычны чайнік) Жарит мясо, варит суп,

Пироги печет. У нее и там и тут Очень горячо. (Электрическая плита)

Выхавальнік:  Малайцы, усе загадкі адгадалі. Як, адным словам называюцца ўсе гэтыя прадметы?

Дзеці: Бытавыя электрычныя прыборы!

Выхавальнік: Так, усё дакладна. Бытавыя прыборы - нашы верныя памочнікі. Гэта складаныя прылады, якія сілкуюцца электрычнасцю і выконваюць самую разнастайную хатнюю працу. Адны мыюць бялізну, іншыя дапамагаюць на кухні, трэція збіраюць пыл, чацвёртыя захоўваюць прадукты. Бытавая тэхніка беражэ наш час і сілы. Уявіце, дзеці, што раптам з дому зніклі б усе электрапрыборы. Наколькі цяжэй давялося б тады людзям.

Выхавальнік: Дзеці, а што агульнага ва ўсіх гэтых прадметаў?

Дзеці: Гэтыя прыборы дапамагаюць у хатняй гаспадарцы. Усе гэтыя прыборы працуюць ад электрычнасці.

 Выхавальнік: А вы ведаеце, што такое электрычнасць? (Адказы дзяцей). Электрычнасць-гэта ток, які праходзіць па правадах і дае святло, ад якой працуюць ўсе электрапрыборы. Ток-нябачны, і таму асабліва небяспечны.

Выхавальнік: Дзеці, давайце мы з вамі цяпер успомнім, для чаго патрэбны электрапрыборы

Я вам прапаную пагуляць у гульню «Для чаго гэта трэба?».

Гульня " Для чаго гэта трэба?». (выхавальнік называе электрапрыбор, а дзеці кажуць, для чаго ён прызначаны і наадварот)

 Прас- прасаваць бялізну

 Фен-сушыць валасы

 Лямпа асвятляць пакой.

 Пыласос-пыласосіць дываны, падлогу.

 Халадзільнік-захоўваць прадукты.

Электрычны чайнік-кіпяціць ваду.

Электрапліта-рыхтаваць ежу.

Выхавальнік: Дзеці, вы ўсе малайцы. Вы ўсе стараліся. Ведаеце, для чаго патрэбныя гэтыя бытавыя электрапрыборы-памочнікі. Але, пры няправільным абыходжанні нашы памочнікі могуць стаць для нас небяспечнымі. Прапаную вам паглядзець, што можа адбыцца пры няправільным абыходжанні з электрапрыборамі.

Дзеці:  Адбудзецца пажар, апёк, ўдарыць электрычным токам.

Выхавальнік: Як вы думаеце, якія правілы трэба выконваць, каб пазбегнуць такога? Прыкладныя адказы дзяцей:

нельга ўстаўляць у разетку цвікі, алоўкі;                                                               нельга ўключаць электрапрыбор мокрымі рукамі;                                        нельга пакідаць электрапрыбор уключаным у разетку пасля завяршэння працы;                                                                                                                                 не ўключаць электрапрыборы ў адсутнасць дарослых;                                  не дакранайцца рукамі да аголеных правадоў;                                                не пакідаць уключаныя электрапрыборы без нагляду;     Фізкультхвілінка Я чайнік - варчун, хлапатун, сумасброд, (шагаем на месцы) Я ўсім напаказ выстаўляю жывот, (рукі на пояс, павароты тулава ўлева-ўправа) Я чай кіпячу, клакачу і крычу: (пляскаем у далоні) Эй, людзі, я з вамі чай піць хачу! (скокі на месцы)

Выхавальнік: Дзеці, а хто мне нагадае, што можа здарыцца, калі мы з вамі будзем парушаць правілы працы з электрапрыборамі?

Дзеці: Можа адбыцца пажар, апёк, ударыць токам.

Гульня: «Які  прыбор выклікае небяспеку?»

Дзеці знаходзяць і абводзяць у кружок патрэбны прадмет.   Выхавальнік: Вы ўсе справіліся з заданнем. Малайцы!

Выхавальнік: Дзеці, а вы памятаеце, аб чым прасіла Папялушка? Адказы дзяцей.

Выхавальнік: Давайце падорым Папялушцы пральную машыну і прас. А для гэтага нам трэба іх сабраць.

 Дыдактычная гульня " Збяры карцінку»

  1. Вынік. Пытанні да дзяцей: Каму мы сёння дапамагалі? Чым мы ёй дапамаглі? Ці паспее Папялушка на баль?

Выхавальнік: Дзеці, а  Папялушка не ведае правілы карыстання электрапрыборамі. Давайце ўспомнім гэтыя правілы і адправім разам з нашымі падарункамі.

Правілы карыстання электрапрыборамі:

Выхавальнік: Дзеці, будзьце заўсёды ўважлівыя і асцярожныя з электрычнасцю. Электрычнасць, пры дапамозе якога працуюць электрапрыборы небяспечна для чалавека.

Ніколі не трэба, дзеткі, нічога ўстаўляць у разетку.

Нас нездарма родныя вучаць – з электрычнасцю не жартуюць!

Калі трэба, што ўключыць, дарослых трэба папрасіць.

І не чапаць ніколі ніякія драты!

Выхавальнік: Цяпер Папялушка з нашымі прыборамі-памочнікамі хутчэй справіцца з працай і адправіцца на баль.

 Выхавальнік:Дзеці, мне вельмі спадабалася з вамі дапамагаць Папялушцы. Вы выдатна справіліся з усімі заданнямі. Малайцы!

 

 

 

 

Канспект занятка па адукацыйнай вобласці  “Дзіця і грамадства”

старшая група

«Яго вялікасць Электрычнасць»

Праграмныя задачы:

 абагульніць веды дзяцей аб электрычнасці;расшырыць уяўленні аб тым, дзе «жыве» электрычнасць і як яна  дапамагае чалавеку; прадоўжыць фарміраваць у дзяцей патрэбу ў эканоміі цяпла, электраэнергіі;

 расшырыць актыўны слоўнік дзяцей.

Славарная работа: АЭС, турбіны, энергазбержэнне, электрастанцыя.

Абсталяванне: дэманстрацыйны матэрыял «Электрапрыборы», фатаграфіі АЭС, фатаграфіі лямпачак, канверт, картачкі для гульні.

Папярэдняя работа: чытанне мастацкіх твораў: «Хатняя эканомія», загадванне загадак, разглядванне ілюстрацый і размова па кнізе «Тэхніка ў вашым доме», дыдактычныя гульні "Ці правільна сябе вядуць героі гэтых малюнкаў», "Асновы бяспекі".

Ход занятка:

Выхавальнік: Таямнічы госць даслаў нам загадку: "Я нябачны работнік. Мяне ніхто не бачыў, але ведае кожны. Я ўмею ўсё рабіць: варыць абед, кіпяціць чай, гладзіць бялізну. Без мяне не могуць працаваць заводы і фабрыкі. Са мной не засумуеш. Я і песні ўмею сьпяваць і казкі расказваць. Дома і на вуліцы ўсім дапамагаю, пра мяне кажуць: «Хоць і бязрукі, але майстар на ўсе рукі». Хто я такі?»

Дзеці: Электрычны ток.

Выхавальнік: Давайце запросім яго ў госці і пазнаёмімся з ім бліжэй! Уваходзіць Яго Вялікасць Электрычнасць.

Яго Вялікасць Электрычнасць: Добры дзень, дзеці! Я-Яго Вялікасць! А вы ведаеце, адкуль я прыходжу ў ваш дом? Я нараджаюся на электрастанцыях і па правадах, схаваных глыбока ў зямлю, або вельмі высока над зямлёй, прыходжу ў дамы, машыны, на заводы і дапамагаю чалавеку. Мне даводзіцца здзяйсняць доўгае падарожжа па вуліцах і завулках. Прыходжу я ў дом па электрычных провадах. Гэты провад-дарожка. Зверху яна апранутая ў гумовую кашулю, а пад ёй пучок тонкіх медных затрымак. Вось па гэтых правадах я і трапляю ў разеткі, а затым у электрапрыборы. Дзеці, нашы вёскі атрымліваюць электраэнергію з Беларускай АЭС. Паглядзіце, якія турбіны знаходзяцца ўнутры АЭС, з дапамогай гэтых турбін выпрацоўваецца ток, які бяжыць па правадах у нашы дамы. А яшчэ электрычнасць атрымліваюць шляхам спальвання каменнага вугалю, газу або мазуту. На электрастанцыях працуе вельмі шмат людзей.

Выхавальнік: Для чаго патрэбен электрычны ток?

Дзеці: Глядзець тэлевізар, пыласосіць, гуляць у камп'ютар…

 Яго Вялікасць Электрычнасць: Электрапрыборы акружаюць вас паўсюль. Яны, як добрыя чараўнікі, дапамагаюць вам ўсюды. Без іх чалавеку было б цяжка. Дзеці, а ў вас дома ёсць электрапрыборы?

Дзеці: Адказы.

Выхавальнік: Давайце з вамі згуляем у гульню " Дакажы слоўца» Праводзіцца гульня   “Дакажы слоўца".

Мама можа мыць бялізну ў ... (пральнай машыне). Тата можа пыласосіць дыван... (пыласосам). Дачка можа прасаваць бялізну... (прасам). Бабуля дастае прадукты з... (халадзільніка). Можа рыхтаваць на... (пліце). Калі ўсе справы зроблены, можна адпачыць. Паглядзець... (тэлевізар). Паслухаць... (радыё, магнітафон). Пагаварыць па... (тэлефону). Пачытаць кнігу, седзячы каля... (настольнай лямпы). Як можна назваць адным словам вашы адказы? (Электрапрыборы.)

Яго Вялікасць Электрычнасць: А зараз прыйшла пара пагуляць нам, дзятва! Гульня  “Ток бяжыць па правадах". Дзеці, перахопліваючы правай і левай рукой вузельчыкі на вяроўцы, кажуць словы:

Ток бяжыць па правадах,

Свет нясе ў кватэру – ах!.

Каб працавалі прыборы,

Халазідльнік, маніторы.

Кавамолкі, пылесос,

Ток энергію прынёс.

Выхавальнік: Вельмі дапамагае нам электрычнасць, але і да сябе патрабуе павагі: Хоча, каб з ёй звярталіся, як мае быць. Калі сунеш пальцы ў разетку або дзёрнеш за драты, ток можа тузануць цябе за руку! Ён так здачы дае. Нездарма кажуць: «Мяне ўдарыла токам». Асабліва небяспечна, калі электрычнасць сустрэнецца з вадой. Толькі дакранешся мокрай рукой да выключальніка-ток прабяжыць праз ваду і ўдарыць цябе.

Яго Вялікасць Электрычнасць: А яшчэ, дзеці, мяне трэба эканоміць!

Выхавальнік: Ой, а што гэта ў цябе такое, што гэта за канверт?

Яго Вялікасць Электрычнасць: Я ж зусім забыўся, мне мая сяброўка Лямпачка перадала для вас парады «Як берагчы электраэнергію». Цяпер мы яго адкрыем. Як цікава, ліст- у малюнках. Давайце паспрабуем іх прачытаць. Праводзіцца дыдактычная гульня «Ці правільна  сябе вядуць героі гэтых малюнкаў».

Выхавальнік: Якія важныя парады дае нам Лямпачка?

Дзеці: Адказы. (Выстаўляюцца 2 рады ў малюнках: Адыходзячы, выключайце святло. Не выпускай цяпло.)

Выхавальнік: Але лямпачкі, дзеці, бываюць таксама розныя. Ёсць-звычайныя, а ёсць - энергазберагальныя. Паглядзіце перад вамі дзве розныя лямпачкі. Як вы думаеце, якая з іх спажывае менш электраэнергіі.

Дзеці:Адказы.                                                                    

Выхавальнік: Зараз вы даведаецеся пра тое, як змяніўся б свет, калі б не стала лямпачак.  Я прачытаю вам казку пра Лямпачку. "Маленькая Лямпачка працавала ў далёкай частцы гарадскога саду. Кожны вечар яна запальвалася і праганяла Цемру з вузенькай дарожкі. Цемра злавалася, але нічога не магла зрабіць, а Лямпачка толькі пасмейвалася над ёй. Часам днём Лямпачцы не спалася, тады яна разглядала гараджан, для якіх працавала. Першы час, калі яе толькі накіравалі сюды, людзі радаваліся: "Як тут цяпер светла!", потым прывыклі і перасталі звяртаць увагу на маленькую Лямпачку, але яна не крыўдзілася. Яна разумела, што патрэбна і не чакала гучных прызнанняў. Лямпачка любіла ўсіх, для каго гарэла, і не здагадвалася, якімі несправядлівымі бываюць людзі. Аднойчы Старая Варона патлумачыла ёй, што трэба баяцца хлапчукоў, таму што яны часта носяць з сабой рагаткі, каб страляць па варонах і лямпачках. З тых часоў яна стала баяцца, што яе разаб'юць, і яна больш не зможа змагацца з Цемрай. Неўзабаве Лямпачцы прыйшлося пераканацца, што варона не падманвала – некалькі разоў па вечарах Лямпачку палохалі пралятаючыя міма камяні. Ёй тады здавалася, што гэта сама Цемра хоча расправіцца з ёй. І аднойчы здарылася тое, чаго Лямпачка так баялася: выпушчаны з рагаткі камень трапіў у яе. Узрадаваная Цемра адразу ж захапіла сцяжынку. А наступнай ноччу там гарэла новая Лямпачка, прадбачліва закрытая сеткай. У яе не было узнёслых думак, як у яе папярэдніцы, якая пражыла кароткае, але яркае жыццё. Уварачваючы новую Лямпачку, манцёр не казаў: «Ну вось, цяпер тут будзе святлей».

Выхавальнік: Зараз вы зразумелі, якое велізарнае значэнне мае лямпачка ў нашым жыцці?

Дзеці: Так.

 Выхавальнік: Без яе ўвесь свет стаў бы цёмным і змрочным. Каб наш свет асвятляла электрычнасць, мы павінны ставіцца да яе беражліва, эканомна, быць уважлівымі, своечасова выключаць святло і электрапрыборы, каб не марнаваць дарма электраэнергію. Гэта не проста лямпачка, а сапраўдная каралева святла.

Яго Вялікасць Электрычнасць:

Пришла пора прощаться,

Но с вами расставаться

Не будем мы друзья.

Я главный ваш помощник,

И без меня, ребята,

Никто на белом свете

Не проживет ни дня.

Без патрэбы свет не паліце, мяне вы бражыце!

 

У адпаведнасці з планам работы ў снежні арганізавана маляванне папярэджваючых знакаў

Развівалася творчае ўяўленне , колеравае ўспрыяцце, сіметрыя ў паслядоўным адлюстраванні малюнкаў, дробная маторыка рукі, фантазія, уменне маляваць па абразцу.

Дзеці прадоўжылі знаёміцца з эканоміяй электраэнергіі фарміравалася ўвага да праблемаў выкарыстання электраэнергіі.

Замацаваны назвы бытавых прыбораў; актывізаваны слоўнік словамі: энергія, электрычнасць, эканомія

Расшыраны ўяўленні дзяцей аб матэрыялах, якія праводзяць электрычны ток і не праводяць яго; прадоўжылася знаёмства з устройствам некаторых электрычных прыбораў.

Развівалася ўменне дзяцей  абыходзіцца з элементарнымі электрычнымі прыборамі, замацаваліся веды аб назначэнні электрапрыбораў і правілы бяспекі пры абыходжанні з імі;

Удасканальваліся веды аб правілах эканоміі электрычнасці ў памяшканнях і на вуліцы, выхоўвалася павага да прафесіі энергетыкаў у яе разнастайнасці.

  

  

  

 

Выстава малюнкаў  “Энергазберажэнне”.

           У адпаведнасці з планам работы ў лістападзе арганізавана  выстава малюнкаў  “Энергазберажэнне”.   Дзеці прадэманстрыравалі творчае ўяўленне, колеравае ўспрыяцце, сіметрыю ў паслядоўным адлюстраванні малюнка, развівалася дробная маторыка рукі, фантазія.

Арганізавана правядзенне  міжнароднага Дня Энергазберажэння 11 лістапада, якое ўключала комплексны інтэгрыраваны занятак “Энергазберажэнне” па адукацыйнай вобласці “Дзіця і грамадства” і мастацтву  (выяўленчай дейнасці – маляванню)

Арганізаваныя мерапрыемствы дапамаглі выхаванцам  прадоўжыць  знаёміцца з эканоміяй электраэнергіі, фарміравалася ўвага да праблемаў выкарыстання электраэнергіі.

  

                          

 

11 лістапада Міжнародны дзень энергецікі.

На працягу дня дзеці замацоўвалі веды пра спосабы эканоміі электраэнергіі. Малявалі плакат і разглядвалі памяткі.

 

       

 

 

 

Мерапрыемствы па ажыццяўленню экалагічнага праекта

“Зялёныя школы”

па напрамку “Энергазберажэнне”, старшая група

кастрычнік   2022 год

У адпаведнасці з планам работы арганізавана   чытанне мастацкай літаратуры,  размовы па зместу: Міфы Старажытнай Грэцыі «Прамятэй», Р.Г. Падольны «Як чалавек агонь прывучыў», цыкл вершаў аб лямпачцы і электрычнасці.

Выхаванцы пазнаёміліся з міфам старажытнай Грэцыі “Праметэй”, атрымалі аб'ектыўную, адпаведную іх узросту інфармацыю аб існаванні агня ў прыродзе: агонь з недраў зямлі  (вулканы), агонь з неба                  (навальніца), агонь ад сонца ( сонечная энергія), агонь дабыты трэннем, аб эвалюцыі агня. Дзеці даведаліся, што такое трэнне, агонь ад электрычнай энергіі, аб тым, што агонь сябра і вораг, аб неабходнасці яго “прыручэння” чалавекам.

Падабраны цыкл вершаў  аб электрычнасці, лямпачцы, энергазберажэнні, загадак аб электрапрыборах.

     

 

Размова

У адпаведнасці з планам работы  ў верасні праведзены тэматычныя   размовы  «Для чаго нам пратрэбна электрычнасць », «Як з’явілася лямпачка», «Экономім электраэнергію - беражом планету»

 Выхаванцы атрымалі аб'ектыўную, адпаведную іх узросту інфармацыю аб энергіі,  крыніцах энергіі і іх ролі ў жыцці чалавека.  Фарміраваліся  ўяўленні аб электрычнасці, дзе яно «жыве», як трапляе ў дамы і выкарыстоўваецца чалавекам.  Дзеці пазнаёміліся  з мінулым і цяперашнімм асвятляльных прыбораў, з працэсам іх пераўтварэння чалавекам.  Развівалася у  цікавасць дзяцей да праблемы эканоміі энергарэсурсаў, фарміраваліся першапачатковыя навыкі рацыянальнага іх выкарыстання.