Водазберажэнне

Акцыя “Кожнай расліне-глыток вады”

       У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку  “Водазберажэнне” у красавіку ў нашай дашкольнай установе была праведзена акцыя “Кожнай расліне-глыток вады”.

       У ходзе акцыі выхавальнікам праведзена размова з выхаванцамі аб значнасці вады ў жыцці людзей, раслін.Дзеці даведаліся аб тым, што вада мае вельмі вялікую значнасць для раслін. Для таго, каб падтрымаць раслінны свет дзеці првялі акцыю “Кожнай расліне-глыток вады” і расказалі пра гэта сваім бацькам.

      

 

 

 Міні-віктарына “Вада-гэта жыццё”.

Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў сакавіку дзеці паўдзельнічалі ў цікавай міні-віктарыне “Вада-гэта жыццё”.

На працягу займальнай віктарыны дзеці з задавальненнем адгадвалі загадкі пра ваду, адказвалі на пытанні віктарыны, гулялі ў гульню: “Гэта я, гэта я, гэта ўсе мае сябры!”, удельнічалі ў конкурсе “Ачышчаем вадам”, за што атрымлівалі рознакаляровыя жытоны.

У канцы віктарыны лічылі свае узнагароды-перамагло сяброўства.

       

 

У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы”  па напрамаку “Водазберажэнне” у лютым  дзеці разама з дарослым распрацавалі лэпбук, у якім можна даведацца шмат цікавага і разнастайнага.

     Вось напрыклад адкрываючы першую старонку лэпбука можна пагуляць у пальчыкавыя гульні пра ваду, на другой старонцы знаходзіцца шмат цікавых загадак пра ваду, на трэцяй старонцы можна пагуляць у пазнавальную гульню “Хто дзе жыве?”. Дзеці былі рады пагуляць у новыя гульні і пазнаць шмат новага і цікавага.

     

    

 

У межах рэалізацыі праекта “Зялёныя школы”

па напрамку водазберажэнне у студзені 

дарослым і дзецьмі былі распрацаваны дыдактычныя гульні

“Разразныя карцінкі” і “Добра- дрэнна”.

 

Дыдактычная гульня з прымяненем разразных карцінак для дзяцей 5-6 гадоў

Мэта:выяўленне ўмення складаць цэлае з частак

Задачы:

*арыентавацца ў уласцівасцях прадметаў (колер,форма,велічыня);

*выявіць сфарміраванасць наглядна-дейнага і наглядна-вобразнага мыслення;

*каардзінаваць рухі рук і дробнай маторыкі.

Абсталяванне:карцінкі з адлюстраваннем знаёмых дзецям прадметаў, разрэзаныя на дзве, тры і чатыры роўныя часткі па вертыкалі і гарызанталі.

Інструкцыя: “Зкладзі карцінку”. Можна запытаць: Хто павінен атрымацца? Што павінна атрымацца? Таксама прапануюцца карцінкі з трох, а затым з чатырох, пяці частак.

Можна папрасіць дзіця налажыць часткі карцінкі на абразец і запомніць вынік, папярэдзіўшы, што затым ён будзе складаць карцінку самастойна. Пасля таго часткі карцінкі ізноў раскладваюцца стандартным спосабам, абразец прыбіраецца і прапануецца скласці карцінку ізноў. Небходна дзіцяці назваць аб’ект, які аб’ект разрэзаны. Правільнае складанне любой карцінкі з першай спробы дае аснаванне лічыць, што ў дзіцяці добра сфарміраваны адпаведныя вобразы-прадстаўленні, наглядна-дзейнае і наглядна-вобразнае мысленне.

Выкананне задання не з першай, а з другой спробы можа быць звязана з слабай сфарміраванасцю адпавядаючых вобразаў-прадстаўленняў пры дастатковым узроўні развіцця мысленчых аперацый параўнання, аналіза.

Патрэбнасць у выкарыстанні трэцяга, чацвёртага відаў дапамогі з прымяненнем “разчлянёнага” вобраза паказвае на недастатковае развіццё пералічаных вышэй аперацый.

Дыдактычная гульня “Добра- дрэнна “ для дзяцей 5-6 гадоў

Мэта: фарміраванне у дзяцей прадстаўлення аб добрым дрэнным учынку, уменне правільна ацэньваць сябе і іншых.

Задачы:

*фарміраваць у дзяцей уменне адрозніваць добрыя ўчынкі ад дрэнных;

*развіваць уменне супрацоўніцтва;

*выхоўваць уважлівыя адносіны да людзей і навакольнага свету.

Інструкцыя: У гульню можна гуляць як калектыўна, так і ў парах ці нават аднаму дзіцяці.

Дзецям прапануецца два гульнявых палі, затым патрэбна разглядезць карцінкі, вызначыць, што добра, а што дрэнна, растлумачыць сваё рашэнне.

Дзеці павінны раскласці карцінкі на дзве групы “добра” і “дрэнна”, размяшчаючы іх на гульнявых палях у суадносенні з тым, што чырвоны круг – гэта “добра”, а сіні круг – гэта “дрэнна”.

     На працягу ўсёй работы ў дзяцей захоўваліся добры настрой і зацікаўленасць.

    

 

У межах рэалізацыі праэкта

“Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне”

у снежні дзеці разам з дарослым праводзілі вопыты з вадой.

      З першага  вопыта “Вада празрыстая” дзеці даведаліся аб тым, што вада мае такую асаблівасць, як празрыстасць.

     У другім вопыце “Што разтвараецца ў вадзе” дзеці з дарослым у вадзе разтваралі некаторыя сыпучыя матэрыялы (соль), і даведаліся, што вада іх можа разтварыць.

     У наступным вопыце “Рознакаляровая вада” дзеці назіралі за тым, што з дапамогай фарбаў можна зафарбаваць ваду ў розныя колеры. Пры гэтым яны з ахвотай і задавальненнем самастойна вызначалі колер зафарбоўвання.

         Падчас вопытаў дзеці прадоўжылі развіваць сваю назіральнасць, пазнавальны інтарэс.

      

 

 

У  межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы”  па напрамаку “Водазберажэнне” у  лістападзе была  арганізавана экскурсія “Дзе жывуць кропелькі вады ў дзіцячым садзе?”.

     Дзеці разам з дарослым у час экскурсіі  спачатку наведалі цеплавузел і даведаліся адкуль кропелькі вады пачынаюць свой складаны шлях, перш чым з’явяцца у кранах дзіцячага сада. Пасля прадоўжылі экскурсію ў пральню, куды   пасля цеплавузла паступае вада і затым рухаючыся па трубах паступае ў умывальны пакой.

    

 

 “Фільтрацыя вады”

У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку  “Водазберажэнне” у кастрычніку была праведзена работа па эксперыментаванню “Фільтрацыя вады”. У час эксперыментавання  праводзіліся эксперыменты “Філбтрацыя праз пясок і вату”, “Ачыстка вады праз вугаль і сіта”.

Праз праведзеныя вопыты дзеці пераканаліся  ў эфіктыўнасці фільтрацыі.

  

 

 

Мабільныя гульні

Выхавальнікамі зроблены мабільны круг, на якім змешчаны гульні па напрамку "Водазберажэнне".

                                         

У  межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы”  напрамак “Водазберажэнне” у маі дзеці разам з дарослым распрацавалі гульню “Падарожжа з кропелькай”.  У ходзе гульні дзеці разам здарослым кідалі кубік і хадзілі столькі крокаў па маленькіх кропельках вады, колькі выпадала на кубіку.На гульнявым полі акрамя кропелькаў вады і розных жыхароў вадаёмаў і рэк былі яшчэ рознакаляровыя кружочкі (чырвоны,зялёны,фіялетавы).Чырвоны колер абазначаў-прапусці ход, зялёны-прайдзі па стрэлцы, фіялетавы-зрабі дадатковы ход.

У час правядзення гульні дзеці з задавальненнем гулялі і імкнуліся хто хутчэй дойдзе да фініша.

  

 

                                                     Даследчая дзейнасць

У  межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы”  напрамак “Водазберажэнне” у красавіку дзеці разам з дарослым разглядвалі прэзінтацыю “Адкуль бярэцца вада?”.

Мэта прэзінтацыі:вывучэнне асаблівасцей вады, яе якасцей і ўласцівасцей, як цэнным і карысным прадукце, развіваць інтарэс да даследчай дзейнасці.

 Пазнаёміўшыся з прэзінтацыяй дзеці разам з выхавальнікам правялі свае доследы, праз якія даведаліся, як можна брудную ваду пераўтварыць у чыстую.

   

 

 

Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў сакавіку дзеці разам з дарослым распрацавалі гульню “Каму патрэбна вада, а каму суша?”.

 Дзецям было прапанавана два гульнявых палі (вадаём і суша), а таксама карцінкі з рознымі выявамі. Яны павінны былі разлажыць жыхароў вадаёма на сваё поля, а жыхароў сушы на сваё. У выніку гульні дзеці даведаліся каму больш патрэбна вада і пагэтаму яе заўсёды трэба берагчы.

    

  

У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы” у  лютым дзеці разам з дарослым вырашалі праблемную сітуацыю “Колькі вады можа ўцячы за суткі, калі сапсаваўся кран” . У выніку вырашэння праблемнай сітуацыі дзеці разам з дарослым калі заўважылі, што сапсаваўся кран паставілі празрысты стакан пад кран на суткі. І такім чынам вырашылі даведацца колькі вады ўцякло за суткі.

Такім чынам у ходзе вырашэння праблемнай сітуацыі за суткі можна зберагчы 200 мілілітраў вады- гэта 0,28 кубаметраў вады. А калі палічыць за тыдзень, месяц… Беражыце ваду!!!

   

Буклет "Эканомія вады"

У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у студзені ў рабоце з дзецьмі былі распрацаваны буклеты на тэму “ Эканомія  вады”.

У рабоце з бацькамі праводзілася  індывідуальная кансультацыя нам тэму “ Якая карысць ад вады”.

                         

 

Кніжка-малышка "Вада-вадзічка".

У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку  “Водазберажэнне” у лістападзе была праведзена работа па вырабу кніжкі-малышкі “ Вада-вадзічка”.

У час вырабу кніжкі-малышкі дзеці даведаліся пра тое, што пра ваду можна расказаць у вершах, у загадках. Таксама даведаліся пра тое, у якім стане можа быць вада. На працягу ўсёй распрацоўкі дзеці былі зацікаўлены, у іх быў добры настрой. Выраб такой кніжкі-малышкі надае дзецям цікавасць, назіральнасць, любазнальнасць.

                        

 

Акцыя "Эканомім ваду дома"

Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў кастрычніку была праведзена акцыя “Эканомім ваду дома”.

  Дзеці разам з выхавальнікам распрацавалі лістоўкі па дадзенай тэме і раздавалі сваім бацькам.

 У выніку гэтай акцыі дзеці засвоілі правілы эканоміі вады і праз лістоўкі  данеслі  правілы эканоміі вады дома.

         

 

Вопыты з вадой “Вада-чараўніца”.

У  межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у верасні былі праведзены вопыты з вадой “Вада-чараўніца”.

     У час правядзення вопыта №1 “ Якая вада –празрыстая” дзеці былі зацікаўлены вынікам вопыта. Ім было цікава разама з дарослым вызначаць якасці і ўласцівасці вады.

     Другі вопыт называўся “Зафарбуем ваду” . Дзеці з задавальненнем і інтарэсам самі вызначалі колеры,  якія будуць зафарбоўваць ваду. А затым з інтарэсам сачылі за вынікам вопыта.

     Па трэцяму вопыту “Тоне-не тоне” дзецям было весела, як дарослы кідаў у ваду розныя матэрыялы і рабіў выснову, што цяжкія матэрыялы тонуць,а лёгкія ўсплываюць на паверхню вады.

     На момант правядзення наступнага вопыта “Мала і вада”, дзеці з захапленнем чакалі, калі ў вадзе з’явяцца мыльныя бурбалкі.

     На працягу правядзення вопытаў з вадой дзеці былі зацікаўлены вопытна-даследчай дзейнасцю. З інтарэсам сачылі імкнуліся заўважаць якасці і ўласцівасці вады.