Водазберажэнне
Акцыя “Кожнай расліне-глыток вады”
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне” у красавіку ў нашай дашкольнай установе была праведзена акцыя “Кожнай расліне-глыток вады”.
У ходзе акцыі выхавальнікам праведзена размова з выхаванцамі аб значнасці вады ў жыцці людзей, раслін.Дзеці даведаліся аб тым, што вада мае вельмі вялікую значнасць для раслін. Для таго, каб падтрымаць раслінны свет дзеці првялі акцыю “Кожнай расліне-глыток вады” і расказалі пра гэта сваім бацькам.
Міні-віктарына “Вада-гэта жыццё”.
Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў сакавіку дзеці паўдзельнічалі ў цікавай міні-віктарыне “Вада-гэта жыццё”.
На працягу займальнай віктарыны дзеці з задавальненнем адгадвалі загадкі пра ваду, адказвалі на пытанні віктарыны, гулялі ў гульню: “Гэта я, гэта я, гэта ўсе мае сябры!”, удельнічалі ў конкурсе “Ачышчаем вадам”, за што атрымлівалі рознакаляровыя жытоны.
У канцы віктарыны лічылі свае узнагароды-перамагло сяброўства.
У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамаку “Водазберажэнне” у лютым дзеці разама з дарослым распрацавалі лэпбук, у якім можна даведацца шмат цікавага і разнастайнага.
Вось напрыклад адкрываючы першую старонку лэпбука можна пагуляць у пальчыкавыя гульні пра ваду, на другой старонцы знаходзіцца шмат цікавых загадак пра ваду, на трэцяй старонцы можна пагуляць у пазнавальную гульню “Хто дзе жыве?”. Дзеці былі рады пагуляць у новыя гульні і пазнаць шмат новага і цікавага.
У межах рэалізацыі праекта “Зялёныя школы”
па напрамку водазберажэнне у студзені
дарослым і дзецьмі былі распрацаваны дыдактычныя гульні
“Разразныя карцінкі” і “Добра- дрэнна”.
Дыдактычная гульня з прымяненем разразных карцінак для дзяцей 5-6 гадоў
Мэта:выяўленне ўмення складаць цэлае з частак
Задачы:
*арыентавацца ў уласцівасцях прадметаў (колер,форма,велічыня);
*выявіць сфарміраванасць наглядна-дейнага і наглядна-вобразнага мыслення;
*каардзінаваць рухі рук і дробнай маторыкі.
Абсталяванне:карцінкі з адлюстраваннем знаёмых дзецям прадметаў, разрэзаныя на дзве, тры і чатыры роўныя часткі па вертыкалі і гарызанталі.
Інструкцыя: “Зкладзі карцінку”. Можна запытаць: Хто павінен атрымацца? Што павінна атрымацца? Таксама прапануюцца карцінкі з трох, а затым з чатырох, пяці частак.
Можна папрасіць дзіця налажыць часткі карцінкі на абразец і запомніць вынік, папярэдзіўшы, што затым ён будзе складаць карцінку самастойна. Пасля таго часткі карцінкі ізноў раскладваюцца стандартным спосабам, абразец прыбіраецца і прапануецца скласці карцінку ізноў. Небходна дзіцяці назваць аб’ект, які аб’ект разрэзаны. Правільнае складанне любой карцінкі з першай спробы дае аснаванне лічыць, што ў дзіцяці добра сфарміраваны адпаведныя вобразы-прадстаўленні, наглядна-дзейнае і наглядна-вобразнае мысленне.
Выкананне задання не з першай, а з другой спробы можа быць звязана з слабай сфарміраванасцю адпавядаючых вобразаў-прадстаўленняў пры дастатковым узроўні развіцця мысленчых аперацый параўнання, аналіза.
Патрэбнасць у выкарыстанні трэцяга, чацвёртага відаў дапамогі з прымяненнем “разчлянёнага” вобраза паказвае на недастатковае развіццё пералічаных вышэй аперацый.
Дыдактычная гульня “Добра- дрэнна “ для дзяцей 5-6 гадоў
Мэта: фарміраванне у дзяцей прадстаўлення аб добрым дрэнным учынку, уменне правільна ацэньваць сябе і іншых.
Задачы:
*фарміраваць у дзяцей уменне адрозніваць добрыя ўчынкі ад дрэнных;
*развіваць уменне супрацоўніцтва;
*выхоўваць уважлівыя адносіны да людзей і навакольнага свету.
Інструкцыя: У гульню можна гуляць як калектыўна, так і ў парах ці нават аднаму дзіцяці.
Дзецям прапануецца два гульнявых палі, затым патрэбна разглядезць карцінкі, вызначыць, што добра, а што дрэнна, растлумачыць сваё рашэнне.
Дзеці павінны раскласці карцінкі на дзве групы “добра” і “дрэнна”, размяшчаючы іх на гульнявых палях у суадносенні з тым, што чырвоны круг – гэта “добра”, а сіні круг – гэта “дрэнна”.
На працягу ўсёй работы ў дзяцей захоўваліся добры настрой і зацікаўленасць.
У межах рэалізацыі праэкта
“Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне”
у снежні дзеці разам з дарослым праводзілі вопыты з вадой.
З першага вопыта “Вада празрыстая” дзеці даведаліся аб тым, што вада мае такую асаблівасць, як празрыстасць.
У другім вопыце “Што разтвараецца ў вадзе” дзеці з дарослым у вадзе разтваралі некаторыя сыпучыя матэрыялы (соль), і даведаліся, што вада іх можа разтварыць.
У наступным вопыце “Рознакаляровая вада” дзеці назіралі за тым, што з дапамогай фарбаў можна зафарбаваць ваду ў розныя колеры. Пры гэтым яны з ахвотай і задавальненнем самастойна вызначалі колер зафарбоўвання.
Падчас вопытаў дзеці прадоўжылі развіваць сваю назіральнасць, пазнавальны інтарэс.
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамаку “Водазберажэнне” у лістападзе была арганізавана экскурсія “Дзе жывуць кропелькі вады ў дзіцячым садзе?”.
Дзеці разам з дарослым у час экскурсіі спачатку наведалі цеплавузел і даведаліся адкуль кропелькі вады пачынаюць свой складаны шлях, перш чым з’явяцца у кранах дзіцячага сада. Пасля прадоўжылі экскурсію ў пральню, куды пасля цеплавузла паступае вада і затым рухаючыся па трубах паступае ў умывальны пакой.
“Фільтрацыя вады”
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне” у кастрычніку была праведзена работа па эксперыментаванню “Фільтрацыя вады”. У час эксперыментавання праводзіліся эксперыменты “Філбтрацыя праз пясок і вату”, “Ачыстка вады праз вугаль і сіта”.
Праз праведзеныя вопыты дзеці пераканаліся ў эфіктыўнасці фільтрацыі.
Мабільныя гульні
Выхавальнікамі зроблены мабільны круг, на якім змешчаны гульні па напрамку "Водазберажэнне".
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у маі дзеці разам з дарослым распрацавалі гульню “Падарожжа з кропелькай”. У ходзе гульні дзеці разам здарослым кідалі кубік і хадзілі столькі крокаў па маленькіх кропельках вады, колькі выпадала на кубіку.На гульнявым полі акрамя кропелькаў вады і розных жыхароў вадаёмаў і рэк былі яшчэ рознакаляровыя кружочкі (чырвоны,зялёны,фіялетавы).Чырвоны колер абазначаў-прапусці ход, зялёны-прайдзі па стрэлцы, фіялетавы-зрабі дадатковы ход.
У час правядзення гульні дзеці з задавальненнем гулялі і імкнуліся хто хутчэй дойдзе да фініша.
Даследчая дзейнасць
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у красавіку дзеці разам з дарослым разглядвалі прэзінтацыю “Адкуль бярэцца вада?”.
Мэта прэзінтацыі:вывучэнне асаблівасцей вады, яе якасцей і ўласцівасцей, як цэнным і карысным прадукце, развіваць інтарэс да даследчай дзейнасці.
Пазнаёміўшыся з прэзінтацыяй дзеці разам з выхавальнікам правялі свае доследы, праз якія даведаліся, як можна брудную ваду пераўтварыць у чыстую.
Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў сакавіку дзеці разам з дарослым распрацавалі гульню “Каму патрэбна вада, а каму суша?”.
Дзецям было прапанавана два гульнявых палі (вадаём і суша), а таксама карцінкі з рознымі выявамі. Яны павінны былі разлажыць жыхароў вадаёма на сваё поля, а жыхароў сушы на сваё. У выніку гульні дзеці даведаліся каму больш патрэбна вада і пагэтаму яе заўсёды трэба берагчы.
У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы” у лютым дзеці разам з дарослым вырашалі праблемную сітуацыю “Колькі вады можа ўцячы за суткі, калі сапсаваўся кран” . У выніку вырашэння праблемнай сітуацыі дзеці разам з дарослым калі заўважылі, што сапсаваўся кран паставілі празрысты стакан пад кран на суткі. І такім чынам вырашылі даведацца колькі вады ўцякло за суткі.
Такім чынам у ходзе вырашэння праблемнай сітуацыі за суткі можна зберагчы 200 мілілітраў вады- гэта 0,28 кубаметраў вады. А калі палічыць за тыдзень, месяц… Беражыце ваду!!!
Буклет "Эканомія вады"
У рамках рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у студзені ў рабоце з дзецьмі былі распрацаваны буклеты на тэму “ Эканомія вады”.
У рабоце з бацькамі праводзілася індывідуальная кансультацыя нам тэму “ Якая карысць ад вады”.
Кніжка-малышка "Вада-вадзічка".
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” па напрамку “Водазберажэнне” у лістападзе была праведзена работа па вырабу кніжкі-малышкі “ Вада-вадзічка”.
У час вырабу кніжкі-малышкі дзеці даведаліся пра тое, што пра ваду можна расказаць у вершах, у загадках. Таксама даведаліся пра тое, у якім стане можа быць вада. На працягу ўсёй распрацоўкі дзеці былі зацікаўлены, у іх быў добры настрой. Выраб такой кніжкі-малышкі надае дзецям цікавасць, назіральнасць, любазнальнасць.
Акцыя "Эканомім ваду дома"
Згодна плану “Зялёныя школы” па напрамку водазберажэнне ў кастрычніку была праведзена акцыя “Эканомім ваду дома”.
Дзеці разам з выхавальнікам распрацавалі лістоўкі па дадзенай тэме і раздавалі сваім бацькам.
У выніку гэтай акцыі дзеці засвоілі правілы эканоміі вады і праз лістоўкі данеслі правілы эканоміі вады дома.
Вопыты з вадой “Вада-чараўніца”.
У межах рэалізацыі плана “Зялёныя школы” напрамак “Водазберажэнне” у верасні былі праведзены вопыты з вадой “Вада-чараўніца”.
У час правядзення вопыта №1 “ Якая вада –празрыстая” дзеці былі зацікаўлены вынікам вопыта. Ім было цікава разама з дарослым вызначаць якасці і ўласцівасці вады.
Другі вопыт называўся “Зафарбуем ваду” . Дзеці з задавальненнем і інтарэсам самі вызначалі колеры, якія будуць зафарбоўваць ваду. А затым з інтарэсам сачылі за вынікам вопыта.
Па трэцяму вопыту “Тоне-не тоне” дзецям было весела, як дарослы кідаў у ваду розныя матэрыялы і рабіў выснову, што цяжкія матэрыялы тонуць,а лёгкія ўсплываюць на паверхню вады.
На момант правядзення наступнага вопыта “Мала і вада”, дзеці з захапленнем чакалі, калі ў вадзе з’явяцца мыльныя бурбалкі.
На працягу правядзення вопытаў з вадой дзеці былі зацікаўлены вопытна-даследчай дзейнасцю. З інтарэсам сачылі імкнуліся заўважаць якасці і ўласцівасці вады.